به گزارش ایسنا، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی بهمنظور تدقیق چارچوب مفهومی و سیاستی مساله مرجعیت رسانهای و همچنین مشارکت نخبگان و ذینفعان در تدوین بستههای سیاستی رویداد یک روزهای را با عنوان «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانهای در ایران» در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار میکند.
محورهای این رویداد عبارتند از؛
- چارچوب مفهومی مرجعیت رسانهای با تمرکز بر اقتضائات بومی سیاستگذاری رسانهای در ایران،
- آسیبشناسی وضعیت پایش و سنجش ارتباطات و رسانهها در ایران،
- ارائه شاخصهای سنجش اعتماد و مرجعیت رسانهای،
- ارزیابی معماری نهادی دستگاههای ارتباطی-رسانهای از منظر مؤلفههای اعتماد و مرجعیت،
- ارزیابی عملکرد دستگاههای ارتباطی-رسانه از منظر مؤلفههای اعتماد و مرجعیت،
- الزامات گردش صحیح اطلاعات در کشور با تمرکز بر افزایش اعتماد و مرجعیت رسانههای داخلی،
- الزامات سیاستی و تقنینی برای تحقق مرجعیت رسانههای داخلی و شبکههای اجتماعی.
به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، اساتید، صاحبنظران، دانشجویان و فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی میتوانند ایدهها و یادداشتهای سیاستی خود در محورهای فوق را با حجم حداکثر ۱۵۰۰ کلمه تا ۳۰ مرداد ماه جاری به رایانامه media_governance@mrc.ir و یا نام کاربری r_gh1402@ در پیامرسانهای "بله" و "ایتا" ارسال کنند.
ایدهها و یادداشتهای سیاستی پس از داوری و بررسی اولیه، با همکاری طراحان ایده تقویت و غنی شده و به عنوان پیشنهادهای سیاستی و پیشنویس طرحها، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند شد و نهایتا از ایدههای برتر تقدیر خواهد شد. همچنین صاحبان یادداشتهای برتر و برگزیده، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت همکاری با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در این زمینه را خواهند داشت.
علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی حضور در رویداد با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۱۸۳۳۵۷ تماس بگیرند.
انتهای پیام