رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان قبل از برداشت برنج، به نماینده بیمه مراجعه کنند

صالح محمدی با اشاره به بارش باران در هفته اخیر و وقوع پدیده ورس یا خوابیدگی محصول برنج در شالیزارها، افزود: کشاورزانی که اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کرده اند، حتما قبل از برداشت با نماینده بیمه در شهرستان جهت بازدید از شالیزار هماهنگ کنند و سپس برداشت را انجام دهند.

صالح محمدی، با بیان اینکه برنامه ریزی های بخش کشاورزی و تلاش های شالیکاران به بار نشسته و به مرحله رسیدگی برنج در استان گیلان رسیده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۶ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۹۵ درصد، وارد فاز خوشه دهی شده اند و خوشبختانه شاهد افزایش عملکرد کردیم.

وی با اشاره به بارش باران در هفته اخیر و وقوع پدیده ورس یا خوابیدگی محصول برنج در شالیزارها، افزود: کشاورزانی که اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کرده اند، حتما قبل از برداشت با نماینده بیمه در شهرستان جهت بازدید از شالیزار هماهنگ کنند و سپس برداشت را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، ۲۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل ۱۰ درصد را در مرحله رسیدگی و برداشت اعلام و اضافه کرد: کشاورزان حتما برچسب معاینه فنی کمباین ها را نصب کنند تا اجازه ورود به شالیزار را با هدف کاهش ضایعات برنج داشته باشند.

محمدی با اشاره به تاخیر ۱۰ روزه شالیکاران گیلانی در برداشت محصول به جهت هماهنگی با برنامه مدیریت منابع آب در استان، گفت: کشاورزان حتما عملیات برداشت را با هواشناسی تنظیم کنند تا دچار خسارت نشوند.

وی همچنین از برداشت محصول برنج در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان به صورت پراکنده خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برداشت مکانیزه را برای ۱۹۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان هدفگذاری کردیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051307573
  • خبرنگار : 50040