عزم عراق برای توسعه گذرگاه مهران به‌منظور تسهیل تردد زائران ایرانی

مسئولان عراقی از توسعه گذرگاه مرزی مهران برا تسهیل تردد زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن زمان راهپیمایی اربعین حسینی، عراق درحال ایجاد تغییرات گسترده در گذرگاه مرزی مهران (زرباطیه) به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی است.

ریاض العکیلی، رئیس دفتر اطلاع رسانی استاندار واسط در گفت وگو با روزنامه الصباح اعلام کرد که توسعه این گذرگاه ایجاد راه‌ها، فراهم کردن خدمات عمومی، آب شرب، مراکز پزشکی، مسقف کردن راهروها و ایجاد سالن های بزرگ با تهویه مناسب برای استقبال از زائران را شامل می شود.

وی همچنین گفت که ۱۲۰ گیت ورودی جدید به گذرگاه افزوده خواهد شد و در هر دقیقه ۴ گذرنامه مهر خواهد شد و هیچ کس بدون مهر نمی‌تواند وارد شود.

العکیلی خاطرنشان کرد که انتظار می رود ۵۰ درصد زئران ایرانی که تعداد آنها سه میلیون نفر تخمین زده می شود از این گذرگاه وارد خاک عراق شوند.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران صبح روز دوشنبه در گذرگاه مرزی خسروی با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور و آمادگی برای عبور زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

شیرکو احمد الجاف، مدیر گذرگاه المنذریه (خسروی) در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که نشست سطح بالایی در این گذرگاه با حضور وحیدی و الشمری، وزرای کشور ایران و عراق و مثنی التمیمی، استاندار دیالی و همچنین استاندار کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت که این نشست در چارچوب توافق درخصوص روند ورود زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است.

الجاف تاکید کرد که در این نشست علاوه بر تاکید بر لزوم تامین امنیت زائران در مرزها، دو طرف بر مساله ورود ۲۴ ساعته زائران از گذرگاه مرزی المنذریه(خسروی) توافق کردند زیرا تا قبل از این فعالیت این گذرگاه ۱۲ ساعته بود.

مدیرگذرگاه المنذریه گفت که انتظار می‌رود از هفته‌های آینده عبور زائران ایرانی از این گذرگاه آغاز شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402051207287
  • خبرنگار : 71579