مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

سدهای تامین‌کننده آب شرب مشهد تنها ۱۲ درصد ذخیره آبی دارند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سدهای موجود در استان با کمبود حجم آب مواجه هستند، گفت: سدهای تامین‌کننده آب شرب مشهد تنها ۱۲ درصد ذخیره آبی دارند و با این شرایط انتقال آب یک موضوع جدی و حیاتی است.

علیرضا طاهری امروز دوشنبه ۹ مرداد ماه، در مراسم تکریم ومعارفه مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی، با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اشاره به کاهش شدید بارندگی در استان اظهار کرد: بارندگی در سال آبی جاری در مشهد نسبت به میانگین دراز مدت ۶۸ درصد و در استان حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سدهای موجود در استان با کمبود حجم آب مواجه هستند، افزود: سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده که تامین‌کننده آب شرب مشهد هستند تنها ۱۲ درصد ذخیره آبی دارند و با این شرایط انتقال آب یک موضوع جدی و حیاتی است.

آبرسانی به ۳۸۵ روستای خراسان رضوی توسط خیرین

در ادامه محمدرضا قربانی، نماینده مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور اظهار کرد: تا امروز ۳۸۵ روستا توسط خیرین و با مشارکت شرکت آب وفاضلاب استان از آب برخوردار شده و مردم از آب سالم بهداشتی و پایدار استفاده می‌کنند. از زمان تشکیل مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور تاکنون ۴۸ میلیارد تومان توسط خیرین در استان هزینه شده و حدود ۲۰۰۰ مترمکعب مخزن توسط خیرین ساخته، تهیه و نصب شده است.

خراسان رضوی، کم‌بارش‌ترین استان کشور

در بخش دیگری از این مراسم جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه آخر بارندگی در کشور را داشته و شرایط بسیار دشوار است. هرچند بیان این موارد نگرانی‌های عمومی را در پیش خواهد داشت اما نمی‌توان چنین مسائلی را بیان نکرد زیرا به همراهی عمومی مردم‌ نیازمندیم.

وی افزود: تنش آبی شرایطی اضطراری برای ما ایجاد کرده که باید با کمترین آسیب از آن عبور کنیم. توقع مردم در این گرما باوجود تمام همکاری‌ها، این است که کمتر دچار چالش شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله آب‌رسانی مسئله شماره یک و اولویت اول ماموریت‌های تحولی ماست. اولویت دیگر ما مسئله پساب، مدیریت، جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای بزرگ است؛ چراکه در شرایطی نیستیم که بتوانیم از پساب بگذریم.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی توسعه خواهد یافت

حسین امامی، مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: در تلاشیم اقداماتی که تاکنون در مجموعه آب و فاضلاب استان انجام شده را تکمیل کرده و بتوانیم گام‌های بلندی را در راه خدمت‌رسانی به مردم برداریم.

وی در رابطه با موضوع جایگزینی پساب افزود: در این خصوص شفافیت‌های لازم ایجاد شده و فرصت‌های لازم در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آب و فاضلاب استان ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن تاکید بر توجه به بهره‌گیری از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: هوشمندسازی از دیگر نکاتی است که می‌تواند بخش زیادی از استرس‌ها و فشارها را کاهش دهد که در این خصوص نیز بخش زیادی از دغدغه‌های مالی مرتفع شده است.

لازم به ذکر است در این مراسم از سید ابراهیم علوی، مدیر عامل پیشین شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قدردانی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050905681
  • خبرنگار : 50614