مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

۱۸۰۰ هکتار از اراضی قروه و دهگلان به آبی تبدیل می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد سنگ سیاه، علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، خواهد شد.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران به اهداف سد سنگ سیاه اشاره و اظهار کرد: این سد به منظور ذخیره و نگهداری آب رودخانه صادق‌آباد و استفاده بهینه از آب‌های سطحی در محل روستای سنگ سیاه با حجم ذخیره ۳۳ میـلـیـون مترمکعب، احداث شده که با تکمیل شبکه آبیاری وزهکشی پایاب آن، حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتـار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پائین دست سد، آبی خواهد شد.

وی افزود: سد و شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه قروه، از جمله طرح‌های مهم استان است، که مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار دارد.

بدین ترتیب علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، ادامه داد: سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه‌ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدها است و به همین منظور رهاسازی آب باید براساس برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402050905373
  • خبرنگار : 50294