سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل ورزش استان اصفهان:

۴۸ هزار جوان اصفهانی تسهیلات ازدواج دریافت کردند

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از ۴۸ هزار جوان استان اصفهان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

هاجر صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته ۹۱ درصد از زوج‌های جوان استان اصفهان در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال تسهیلات بانکی ازدواج  دریافت کردند.

وی افزود: مبلغ تسهیلات متناسب با سن متفاوت بوده و امسال نیز هنوز اعتبارات ابلاغ نشده که بر اساس آیین‌نامه ابلاغی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تسهیل شرایط پرداخت وام مورد دغدغه است، تصریح کرد: بعضی از مدیران بانک‌ها در این خصوص همکاری خوبی داشته‌اند و متقاضیان توانستند سریع وام را دریافت کنند.

وی ادامه داد: موضوعات مرتبط با ازدواج جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته‌های تخصصی با حضور مدیران ارشد استان اصفهان بررسی شده و سعی بر کمک به این موضوع بوده است.

صادقیان با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج و سیاست‌گذاری برای ترویج ازدواج مأموریت وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری مؤسسات مردم نهاد و مراکز مشاوره ۴۰۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان مجرد در کل استان برگزار شد.

به گفته وی در این کارگاه‌های آموزشی موضوعات مرتبط با اهمیت ازدواج، همسرگزینی، ارتباط مؤثر با همسر، شناخت خود و ویژگی‌های فردی برای جوانان تبیین و تشریح می‌شود که نقش مهمی در انتخاب صحیح و پیشگیری از طلاق دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، یادآور شد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد جوانان در کل استان از زمان‌بندی برگزاری این دوره‌های آموزشی با خبر شوند.

وی تولید محتوا در حوزه ازدواج را از دیگر اقدامات مؤسسات مردم‌نهاد بیان کرد و گفت: این محتواهای دیجیتال در فضای مجازی منتشر و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

صادقیان به برنامه‌های هفته ملی ازدواج در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به این مناسبت جشن وصال در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار و زوج‌های جوان هدیه گرفتند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402050804838
  • خبرنگار :