نماینده ارومیه در مجلس:

حلقه مفقوده تولید کشور مهارت آموزی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حلقه مفقوده تولید کشور، مهارت آموزی است چرا که بدون مهارت آموزی نمیتوان به جایگاه واقعی در تولید برسیم.

وحید جلال زاده ۷مرداد در همایش روز ملی مهارت آموزی که در سالن همایش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: اغلب افراد جویای کار فقط به تحصیلات آکادمیک بسنده کرده و مهارتی را کسب نکرده اند و همین عدم وجود مهارت در کارهای فنی سهم بزرگی در بیکاری دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسیر هنرستان و مسیر مهارت آموزی بهترین و مناسب ترین مسیر است و امروزه شاهد افزایش تعداد دانش اموزان در هنرستان ها هستیم که این امری بسیار مطلوب است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهارت آموزی در زندگی شخصی و اجتماعی بسیارمهم بوده و مسیری برای اشتغال و درآمد است.

جلال زاده خاطر نشان کرد: متأسفانه چند سالی است که سازمان فنی و حرفه ای مورد غفلت واقع شده و در سال گذشته تنها ۲۴۰میلیارد تومان از بودجه کل کشور برای این سازمان در نظر گرفته شده که این نشان از نبود توجه جدی به این سازمان مهم است.

وی ادامه داد: مجلس آمادگی لازم را برای همکاری با سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد سالن های کارگاهی و مراکز فنی حرفه‌ای در جهت توسعه مهارت آموزی دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402050704065
  • خبرنگار : 50134