مکتب عاشورا تضمین کننده بهشت برای بشریت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: مکتب عاشورا در طول تاریخ باعث دینداری و تضمین بهشت برای بشریت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز پنجم مردادماه در جمع عزاداران نمازگزار تاسوعای حسینی در مصلی شهرکرد با اشاره به اینکه عاشورا یک ابتدا و یک انتها دارد، اظهار کرد: ابتدای عاشورا سال ۶۱ هجری بود اما پرسش اینجاست که غایت و منتهای آن کجاست و پاسخ آن است که نقطه غایی عاشورا منجر شدن به ظهور حضرت(عج) خواهد بود. 

وی با ذکر اینکه عاشورا از روز وقوع تا امروز همچون رودی جریان دارد، ادامه داد: دستگاه حسینی یک رودخانه پرشتاب و پیوسته در حرکت است تا به مقصد نهایی برسد؛ امروز ما در مرحله نزدیک ظهور قرار داریم و قرائن می‌گویند که ما اکنون در حال تمرین برای پذیرفتن حجت خدا هستیم. 

نکونام بیان کرد: امروز ما در عصر غیبت در جامعه اسلامی و تحت ولایت نائب امام عصر(عج) در حال تمرین هستیم تا در سیر به سمت ظهور و در برابر حجت خدا مؤمن و مهربان باشیم و آنچه حضرت می‌فرمایند بدون چون و چرا لبیک بگوییم. 

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه محافل عزای حسینی همه راه گشودن این مسیر است، افزود: این سیاه‌پوش شدن‌ها و سینه‌زنی‌ها، نوحه‌ها و اشک‌ها برای واقعه رویایی ظالم و مظلوم نیست که در سال ۶۱ هجری رخ داد؛ درواقع باید به این معرفت دست یابیم که عاشورا و برپایی محافل عزاداری و پاسداشت این ایام قرار است ما را به کجا برساند و این مهم باید سبک فکری و سبک زیست ما در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) باید باشد. 

نکونام تصریح کرد: مکتب عاشورا در طول تاریخ باعث دینداری و تضمین بهشت برای بشریت شده است و لذا مشاهده می‌کنیم که مردم مؤمن در این ایام در تکاپو هستند و خرج می‌کنند و همواره تلاش دارند و هر کاری می‌توانند می‌کنند تا شتاب رود بیشتر شود.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402050503287
  • خبرنگار : 50124