به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، به این منظور علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیامرسان، کارشناسان این سازمان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستیآزمایی بیانیه منتشر شده توسط بله، در محل این پیامرسان حضور یافتند.
طبق بررسیهای انجامشده، سامانۀ مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیر اخلاقی در کانالها و گروههای عمومی بله به طور کامل از سامانههای اصلی این پیامرسان جداست. محتوای درون این کانالها و گروهها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیامرسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است. لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینکهای مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار میگیرد.
این محتوای نامناسب با گزارشهای واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متنکاوی) میتواند شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد. همچنین با بررسی بخشهای مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسالکننده محتوا در کانالها و گروههای عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسالکننده و شمارهتلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیامرسان بله همانند گذشته تامین است.
انتهای پیام