افزایش ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی استان در چهارماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، پیمان آرامون از افزایش ۵۸ درصدی ترانزیت ورودی کالا  از پایانه های مرزی استان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی افزود: در قسمت مسافری نیز عبور و مرور در مرزهای ششگانه استان افزایش چشمگیری داشته است؛ به طوری که تردد بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر، از پنج مرز استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ماحصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرزهای استان آذربایجان غربی است.

آرامون خاطرنشان کرد: بیشترین تردد مسافری در مرزهای استان، همچنان مربوط به مرز رازی بوده که با ۴۹۴ هزار تردد، جایگاه پرترددترین مرز استان را به خود اختصاص داده است و پایانه‌های مرزی بازرگان با ۴۴۷ هزار و  پایانه مرزی سرو با ۱۸۲ هزار تردد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین دلیل های افزایش مسافر از پایانه های مرزی استان، ۲۴ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین است که ضمن کاهش زمان ایستایی مسافرین، تعداد ترددها نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402050302269
  • خبرنگار : 50136