به گزارش ایسنا به نقل از فامین ادز، پس از خواندن این مطلب میبینید که این فناوری جدید چقدر میتواند در مدیریت کردن کمپینهای گوگل ادز مؤثر و مفید باشد.
انواع کاربردهای ChatGPT در تبلیغات گوگل ادز
چت جیپیتی میتواند به شکلهای مختلف در مدیریت کردن کمپینهای گوگل ادز به شما کند. از پیشنهاد و کشف کلمات کلیدی تا شناسایی مخاطبان و ایجاد آگهی تبلیغاتی. در ادامه مطلب به جزئیات کاربردهای چت جیپیتی در تبلیغات گوگل خواهیم پرداخت.
شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی
یکی از مهمترین و کلیدیترین قسمتهای تبلیغات در گوگل بدون شک پیدا کردن کلمات کلیدی است. همانطور که بارها در مقالات مختلف به آن اشاره کردهایم، انتخاب کلمات کلیدی درست میتواند برگ برنده شما در تبلیغات گوگل باشد. تا پیش از این برای انتخاب کلمات کلیدی میتوانستید از پیشنهادات گوگل و یا ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی همانند کیورد پلنر استفاده کنید. اما در حال حاضر میتوانید برای شناسایی کلمات کلیدی روی کمک فناوری چت جیپیتی نیز حساب کنید.
این ربات هوشمند میتواند با استفاده از آنالیز دادههای مختلف کلمات کلیدی پر سرچ در حوزه شما را به شما معرفی کند. همچنین میتوانید برای کشف کلمات کلیدی long tail نیز از این فناوری استفاده کنید. جالب است بدانید ChatGPT میتواند به شما در شناسایی کلمات کلیدی منفی نیز کمک کند.
هدفگیری مخاطبان
یکی دیگر از کاربردهای چت جیپیتی در گوگل ادوردز کمک به شناسایی مخاطبان شماست. یکی از عواملی که میتواند به موفقیت کمپینهای گوگل ادوردز شما کمک کند، داشتن درکی درست از جامعه هدفی است که میخواهید تبلیغات شما به آنها نمایش داده شود. دادههای چت جیپیتی میتواند به شناسایی مخاطبان هدف شما کمک قابل توجهی کند.
Chatgpt نه تنها به شناسایی جامعه هدف شما از نظر جمعیتشناسی کمک میکند بلکه میتواند اطلاعات مفیدی در خصوص موقعیت مکانی مخاطبان هدف شما نیز در اختیارتان قرار دهد.
ایجاد آگهی تبلیغاتی
یکی از کاربردهای مهم ChatGPT در تبلیغات گوگل، کمک به ایجاد آگهی تبلیغاتی یا همان ادز است. چت جیپیتی میتواند عناوین و توضیحات جذابی را برای نگارش در آگهی تبلیغاتی در اختیار شما بگذارد. همچنین میتواند به شما در نوشتن آگهیهای تبلیغاتی در هر کمپین ایدههای خوبی بدهد.
نکته: از ایدههای چت جیپیتی در شناسایی کلمات کلیدی و همچنین ایجاد آگهیهای تبلیغاتی میتوانید در تولید محتوا برای صفحات مختلف سایت خود نیز استفاده کنید.
نکات استفاده از ChatGPT در کمپینهای گوگل ادز
همانطور که از فواید استفاده از چت جیپیتی در گوگل ادز گفتیم، لازم است بدانید که این اطلاعات توسط ربات به شما داده میشود و با اینکه ممکن است بسیار دقیق هم باشد باز هم نمیتواند به تنهایی کافی باشد؛ بنابراین برای دریافت نتیجه مورد نظر، بهتر است خودتان هم بررسی و نظارتی بر دادههای چت جیپیتی داشته باشید.
نکته دیگری که در استفاده از ChatGPT باید بدانید این است که برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد کلمات کلیدی، یا شناسایی مخاطبان هدف یا حتی ایجاد آگهی، باید درخواستهای خود را دقیق و با توضیحات کافی ارائه دهید. در واقع هرچقدر نیاز خود را شفافتر و با جزئیاتتر بگویید، پاسخهایی که از چت جیپیتی دریافت میکنید نیز دقیقتر خواهد بود.
همچنین باید بدانید ممکن است چت جیپیتی برخی از جزئیات را در نظر نگیرد؛ برای مثال جزئیات دقیق در خصوص محدودیت کاراکتر در نوشتن آگهی تبلیغاتی. اما این به این معنی نیست که استفاده از این فناوری برای تبلیغات در صفحه اول گوگل مناسب نیست. فقط همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است دادههای چت جیپیتی را مجدداً بررسی کنید و در نهایت پس از بازنگری توسط خودتان از آنها در تبلیغات خود استفاده کنید.
چت جیبیتی میتواند کاربردهای دیگری هم در تبلیغات گوگل داشته باشد اما در این مطلب به بررسی برخی از مهمترین این کاربردها در تبلیغات گوگل ادز پرداختیم.
انتهای رپرتاژ آگهی