حکیم موضع قاطع سازمان ملل در قبال هتک حرمت قرآن را خواستار شد

رهبر جریان حکمت ملی در سخنانی ضمن محکومیت هتک حرمت مجدد قرآن کریم در دانمارک، خواستار موضع گیری قاطعانه سازمان ملل و شورای امنیت و همه فعالان جهان در قبال این اقدام شنیع شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به صدور مجوز از جانب دولت دانمارک برای تکرار اهانت به قرآن کریم، اظهار کرد: صدور مجوز توسط دانمارک برای تکرار اقدام زشتی که پیش‌تر در خاک سوئد انجام شده بود و اجازه یافتن گروهی افراط‌گر و ضد اسلام برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق در برابر سفارت عراق در کپنهاگ را به شدت محکوم و تقبیح می‌کنیم.

وی افزود: پافشاری برخی کشورها که پیش‌تر کشورهایی صلح‌طلب و دموکراتیک خوانده می‌شدند در اهانت به مقدسات ادیان آسمانی نقض صریح قوانین و عرف‌های بین‌المللی به خصوص میثاق سازمان ملل است که اهانت به ادیان و باورها را منع می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین تاکید کرد که این رفتارها نشان‌دهنده وجود یک طرح برنامه ریزی شده و افراط‌گرایانه برای از میان بردن اتحاد جهانی و نفرت‌ افکنی میان ملت‌هاست و این مساله مستلزم هوشیاری نسبت به طرح‌های مشکوک آن است.

حکیم در ادامه از شورای امنیت، سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و همه فعالان مذهبی و سیاسی در جهان خواست که در قبال این اقدامات که احساسات دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار می‌کند به‌صورت قاطع و مسالمت‌آمیز متناسب با آموزه‌های قرآن کریم موضع بگیرند.

ظهر دوشنبه بار دیگر گروهی با تجمع در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کردند.

جمعه گذشته نیز گروه افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند.

این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه‌ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده‌اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050301820
  • خبرنگار : 71610