بیعت دوباره دانشجویان و اساتید مازندران با قرآن در مقابل هتک حرمت دشمنان

تجمع اعتراضی دانشجویان، اساتید وآحاد مردم استان مازندران در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در بابل برگزار شد.

امام جمعه بابل عصر دیروز در این تجمع با تسلیت ایام محرم با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت قرآن و قدردانی از حرکت ارزشی اساتید و دانشجویان در اعتراض به این اقدام، اظهار کرد: بعد از مدتها انتظار شاهد حرکت خودجوش از سوی دانشجویان این قشر تاثیرگذار جامعه در صحنه ها وحوادث مختلف بودیم امروز هم این تجمع ارزشی در دفاع از آرمان های اسلام ایجاد شد.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه جای خالی این تجمعات دانشجویی در جامعه احساس می شد، ادامه داد: مشکلات اقتصادی در جامعه سبب شد تا چنان غرق در مشکلات شویم که از اقدامات دشمن غافل بمانیم.

وی با بیان اینکه باید از تلنگر دشمن دیوار شویم گفت: اقدامات خبیث دشمن باید زمینه ای فراهم کند که متوجه شویم در چه شرایطی هستیم تا بتوانیم به درستی از ارزش های اسلام دفاع کنیم.

امام جمعه بابل تصریح کرد: جنایتی که در سوئد و دانمارک در سایه صهیونیست مشاهده کردیم اولین و آخرین بار نیست زیرا از ابتدا شکل گیری اسلام و حاکمیت نور در جهان شاهد این اقدامات از سوی دشمنان اسلام و فرزندان ابوسفیان، یزید ومعاویه تا امروز بودیم و هستیم و خواهیم بود.

وی افزود: اسلام ستیزی و اسلام هراسی نهضتی است که از گذشته تاکنون بوده است، این دشمنان از قرآن واسلام ضربه خوردند، اقتدار آنها در منطقه با وجود هزینه های هنگفت شکست و زحمات آنها بی ثمرماند آنها حق دارند کینه قرآن و اسلام را به دل بگیرند؛ زیرا نورانیت اسلام چهره سیاه آنها را آشکار کرد.

وی یادآور شد: اگر دشمن بخواهد به این اهانت و توهین ها ادامه دهد به جای اینکه در لاک دفاع باشیم به حالت تهاجمی با آنها برخورد می کنیم تا جرات توهین نکنند یا اگر کردند مجبور باشند هزینه بسیار سنگینی بپردازند.

هتک حرمت به قرآن نتیجه معکوس دارد

فرماندار بابل نیز با اشاره به اینکه دشمن بر نقطه قوت ما دست گذاشته است، اظهار کرد: دشمن با شیطنت خود سعی دارد ارزشهای اسلام را کم رنگ جلوه دهد.

قاسم عزیززاده گرجی تصریح کرد: دشمن با این اقدامات وقیحانه سعی دارد اسلام ستیزی واسلام هراسی را در جهان ترویج کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام مرموز دشمن برعکس به نفع اسلام تبلیغ شد گفت: در واقع این اقدام چهره تزویر دشمن و در راس آن اسرائیل را نشان داده است.

ایجاد فضای بی تفاوتی به معنویت توسط دشمن

مسئول بسیج دانشجویی مازندران نیز اظهار کرد: حضور دانشجویان از بهشهر تا رامسر نشان از غیرت الهی است، دشمن بداند هرچه این توهین ها بیشتر باشد رگ غیرت ما بیشتر به جوش می آید.

 امیرسادات کرمی با اشاره به اینکه حرکت ما برگرفته از غیرت عاشورایی و حسینی است، افزود: اساس فلسفه قیام عاشورا شکستن فضای بی تفاوتی جامعه نسبت به ارزش ها بود.

وی یادآور شد: امروز نیز دشمن سعی دارد با شکستن حرمت ها فضای بی تفاوتی را در جامعه دامن بزند ولی بداند اگر به این اقدام خبیث خود ادامه دهد غیرت ما به جوش آمده و آنها را با خاک یکسان می کنیم.

 مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه این اقدام دشمن چهره خبیث و تزویر دشمن را آشکار کرد، گفت: سوزاندن قرآن در حالی در این کشورها آزادی بیان است که سعی دارند با این اقدام اسلام را منزوی کنند در حالی که این صهیونست است که منزوی شده است.

ایجاد حاشیه امن با هتک حرمت به قرآن برای اسرائیل

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران نیز اظهار کرد: این هتک حرمت در طول تاریخ همیشه تکرار می شود.

حبیب الله حلیمی جلودار افزود: بعد از گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) استکبار وقت، نوه حضرت را همان امام زمان عصر را سر برید و سرها را بر نیزه کرد و بین مردم نقل ونبات توزیع کرد تا بلکه نور خدا را خاموش کند.

وی ادامه داد: از آن تاریخ تاکنون لعن ونفرین برای استکبار، عزت و احترام برای امام حسین(ع) و فرزندان وی است واین یعنی هرکس با خدا درافتاد برافتاد.

حلیمی تصریح کرد: یکی از اهداف شوم دشمن در هتک حرمت به ساحت قرآن ایجاد جنگ بین مسیحیت و اسلام بود تا حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کند.

هوشیاری دانشجویان انقلابی

دانشجوی دانشگاه علم و فن آوری بهشهر نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: آمدیم تا بگوییم تمام هست و نیست ما از قرآن است.

فاطمه زهرا اسماعیلی با اشاره به اینکه تجمع ما ضربه محکمی به دشمنان اسلام و قرآن است، گفت: سوزاندن قرآن توسط دشمن تبلیغ خوبی برای دین اسلام بود زیرا دنیا را هوشیار کرد تا به دنبال این باشند که قرآن این کتاب آسمانی اسلام چیست که نسبت به آن این همه گارد می‌گیرند.

این دانشجوی بهشهری با بیان اینکه ای کاش دعوت عمومی می کردند تا شاهد حضور پررنگ تر دانشجویان باشیم، تصریح کرد: اسلام هراسی و دشمنی با اسلام و شیعیان مهم ترین هدف دشمن از این اقدام سبک سرانه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه چه فرقی بین تجمع اعتراض آمیز تعدادی از جوانان با شعار زن، زندگی و آزادی با این تجمع محکومیت علیه هتک حرمت به قرآن است گفت: جوانان ما در آن تجمع خیابانی آزادی جسم و دنیا می خواستند اما در این تجمع آزادی می‌خواهند که برگرفته از قرآن است زنان نیاز به آزادی عقلانی، حفظ شخصیت و ارزش وجودی و الهی دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050301629
  • خبرنگار : 50490