تجمع مقابل کنسولگری سوئد در قدس اشغالی در محکومیت اهانت به قرآن کریم

هیئت عالی اسلامی در شهر قدس اشغالی تجمعی را در محکومیت اهانت به قرآن کریم در مقابل کنسولگری سوئد در قدس اشغالی برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، ده‌ها تن از ساکنان قدس امروز(دوشنبه) در مقابل کنسولگری سوئد در قدس اشغالی به دعوت هیئت عالی اسلامی قدس در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن قرآن کریم اهانت به این کتاب مقدس در سوئد را محکوم کردند.

عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی قدس گفت: این تجمع در حمایت از قرآن کریم بود. ما هتک حرمت قرآن کریم از سوی کینه توزان ضد اسلام را محکوم می‌کنیم. چنین مواضعی جنگ دینی علیه اسلام است. کشورهای عربی و اسلامی باید از نظر سیاسی و دیپلماتیک سوئد را تحریم کنند.

مؤسسات اسلامی فلسطینی و علما و فعالان در قدس در پیامی به کنسولگری سوئد دولت این کشور را مسؤول هرگونه اقدام خصمانه‌ای علیه اسلامی و مسلمانان به بهانه «آزادی بیان» دانستند.

در این نامه آمده است: آزادی بیان به معنای اهانت به کتاب‌های آسمانی نیست. همزیستی و احترام به ادیان آسمانی پایه و اساس است. جنایت هتک حرمت قرآن کریم منجر به نابودی بافت اجتماعی می‌شود. دولت سوئد باید اقدامات قانونی لازم را برای ممانعت از تکرار چنین اقداماتی اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402050201328
  • خبرنگار : 71516