استاندار مازندران:

راهبرد دولت سیزدهم تعامل با کشورهای شرق برای بی اثرکردن تحریم‌های غرب است

استاندار مازندران اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راهبرد سیاست خارجی تعامل و ارتباط با حوزه کشورهای شرق را با هدف بی‌اثر گذاشتن تحریم های غرب مورد توجه قرار داده است، گفت: با راهبرد دولت سیزدهم، ارتباط با کشور روسیه و مازندران مورد اهتمام قرار گرفت، این استان با سه فرودگاه و سه بندر نقش محوری را در فعال کردن کریدور شمال-جنوب دارد.

سید محمود حسینی پور امروز اول مرداد پس از بازگشت از سفر روسیه، در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و اظهار کرد: طی حدود ۲ سال گذشته رفت و آمدهای متعددی از سوی مسئولان دولتی و بخش خصوصی ایران با کشورهای حاشیه خزر انجام شد در این مدت استانداران ولگا گراد، آستراخان و سامارا روسیه برای استانداری مازندران دعوتنامه ارسال کردند.

استاندارمازندران با اظهار اینکه پیش از سفر به روسیه بررسی همه جانبه و کاربردی اقتصادی انجام شده است، تصریح کرد: در این سفر حضور مدیران دولتی را کمتر به همراه داشته ایم و با گرایش توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری مازندران افراد بخش خصوصی را در ۶ روز برنامه ریزی کرده و جلسات رسمی و فشرده ای را با مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی روسیه برگزار کردیم.

نماینده عالی دولت در مازندران دستاوردهای این سفر را قابل توجه توصیف و بیان کرد: در این سفر تقویت ارتباطات تجاری مورد توجه قرار گرفت یعنی فراتر از تفاهم نامه به قراردادهای اجرایی رسیده‌ایم.

حسینی پور یادآور شد: در این سفر با استانداران ولگا گراد، آستراخان و سامارا دیدار، گفت‌وگو و قراردادهای اجرایی صورت گرفته است، دیدار و نشست کاربردی با مسئول گمرک کشور روسیه از دیگر برنامه های سفر هیات اقتصادی استان مازندران بوده است، با توجه به این که مازندران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد، مسئول گمرک روسیه با علاقمندی در این نشست شرکت کرد.

وی با بیان اینکه از سوی مسئولان روسیه به خصوص گمرگ این کشور، موقعیت مازندران در توسعه روابط ایران و روسیه با کشورهای cis راهبردی تشخیص داده شد، گفت: گمرک روسیه در تقویت تجارت مازندران نقش محوری دارد از آن جایی که ۲ موضوع گمرک و دامپزشکی مهمترین موارد پیگیری سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه بوده است، قراردادهای خوبی برای حل مشکلات و موانع پیش رو منعقد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این سفر مسائل دامپزشکی مازندران و روسیه را با هدف صادرات محصولات غذایی در قالب برگزاری آموزش برای تعامل تجاری دو کشور برنامه ریزی و عملیاتی شده است.

این مسئول از قرارداد فروش محصولات کشاورزی توسط پایانه تولیدات کشاورزی روماک مازندران اشاره کرد و گفت: مقرر شد در سه فروشگاه زنجیره‌ای روسیه با ۲۷ هزار شعبه محصولات کشاورزی مازندران به فروش برسد، در واقع ارزش صادرات محصولات کشاورزی مازندران از این طریق تا ۲۰۰میلیون دلار برآورد شده است.

حسینی پور به رفع مشکلات گمرکی در بنادر روسیه اشاره کرد و افزود: با توجه به سختگیری هایی که دامپزشکی فدرال روسیه دارد، باید همه مقررات طبق استانداردهای مقصد محصولات غذایی رعایت شود و این یعنی محصولات استان باید صادرات محور تولید شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050100746
  • خبرنگار : 50377