مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تأکید کرد

بسته شدن پرونده نظام کارمندی و پشت میزنشینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از تغییر رویکردها و نگرش‌ها در مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: پرونده نظام کارمندی و پشت میزنشینی بسته شده است.

به گزارش ایسنا، حمزه کرایلو شامگاه یک‌شنبه اول مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی مهارت و تنوع برنامه‌های برگزار شده همزمان با این هفته در فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان، اظهار کرد: فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای استان در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با این هفته ۱۲۴ «عنوان برنامه» در قالب ۴۰۰ برنامه در اقصی نقاط استان برگزار می‌شود، به بخشی از عملکرد این اداره کل در چهار ماه نخست سال اشاره کرد و ادامه داد: فنی‌وحرفه‌ای استان در مدت مذکور یک هزار و ۸۸۹ دوره در ۴۸۸ حرفه و ۱۳ هزار و ۶۶۸ «نفردوره» با یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۳۲ «نفرساعت» آموزش داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان با تأکید بر اینکه فنی‌وحرفه‌ای استان نسبت به تعهدات خود ۱۱۶ درصد رشد داشته است، افزود: بررسی این روند نشان می‌دهد که مسیر آموزش را درست رفته‌ایم.

وی تعداد مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای آزاد در استان گلستان را ۷۰۰ آموزشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۰۰ مرکز فعال هستند و از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۹۲ «نفرساعت» توسط آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای بخش خصوصی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

کرایلو از تغییر رویکردها و نگرش‌ها در مهارت‌آموزی خبر داد و اضافه کرد: فنی‌وحرفه‌ای گلستان ۳۱ تفاهم‌نامه در سال ۱۴۰۱ امضا کرده است.

وی با اشاره به برخی عملکردهای این اداره کل در سال ۱۴۰۱، توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۴۷ هزار نفر در آزمون ها شرکت کردند که آزمون‌های سنتی در دو شهر گرگان و گنبدکاووس جای خود را به ۱۱ مرکز آزمون جهت برگزاری آزمون‌های اصولی و در اقصی نقاط استان داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان بر بسته شدن پرونده نظام کارمندی و پشت میزنشینی در کشور تأکید کرد و گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید دانشگاه‌ها فلسفه آکادمیک خودشان را تغییر دهند و در همین راستا سند اعتلاف مهارتی گلستان تدوین شده که سبب می‌شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050100738
  • خبرنگار : 50039