«محمدعلی ملک زاده» در نشست برنامهریزی جهت تکمیل سامانه صندوق بیمه همگانی با اشاره به قانون تشکیل این صندوق، اظهار کرد: یکی از تکالیف قانون مدیریت بحران کشور راهاندازی صندوق بیمه همگانی به منظور حمایت از خسارتدیدگان حوادث طبیعی است که این موضوع در سطح ملی صورت گرفت.
وی افزود: قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و آییننامه اجرایی آن در ۲۹ آذر ۱۴۰۰ و همچنین دستور العمل نحوه ثبت و پرداخت خسارت آن در سال جاری ابلاغ شد.
مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: بر اساس این قانون مردم در قالب مشترکان برق به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان حق بیمه صندوق در بستر قبوض برق پرداخت میکنند و در صورت بروز حوادث میتوانند از اعتبار جبران خسارت این صندوق بهره مند شوند.
وی ادامه داد: دولت نیز بر اساس آیین نامه در سال اول تا ۹۰ درصد حق بیمه مشترکین را به حساب صندوق بیمه واریز میکند.
ملک زاده با اشاره به سامانه راهاندازی شده توسط این صندوق از تکمیل اطلاعات مشترکین یزدی در این سامانه خبر داد و خواستار تسریع در ارسال اطلاعات توسط دستگاههای مورد اشاره در آیین نامه شد.
وی پرداخت خسارت را آخرین مرحله از فرآیند چرخه مدیریت بحران دانست و از مردم خواست تا اصول پیشگیری را جدی بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی کمترین خسارت را متحمل شوند.
به گزارش ایسنا و به نقل از مدیریت بحران استان، در این جلسه دستورالعملها و آیین نامههای مربوطه تشریح و طبق قانون فوق وظایف هر یک از دستگاههای مرتبط با صندوق بیمه تشریح شد.
انتهای پیام