مهدی گلشنی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت سرعت گیرها در تهران و انتقاد عضو شورای شهر مبنی بر ازدیاد این سرعت گیرها، گفت: استفاده از سرعت گیر در راستای ایمن سازی حرکت عابر پیاده است و یکی از روشهایی است که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بعضاً در استفاده از سرعت گیر زیاده روی شده است، اظهار کرد: به همین علت در مکان هایی که شاید می شد با استفاده از روشهای دیگر همچون سرعت گاه های مجازی(اختلاف سطح با آسفالت ندارد و تنها نقوش در کف خیابان) و یا خط کشی عابر پیاده و... ایمن سازی انجام شود، با سرعت گاه، محل را ایمن کردند.
در حال شناسایی المان ها و سرعت گاه های مازاد در سطح شهر هستیم
گلشنی با بیان اینکه بررسی ها نشان داده است که بسیاری از المان های موجود در شهر، به صورت مازاد نصب شده است، گفت: در حال حاضر در حال شناسایی المان های مازاد در سطح شهر هستیم که شامل نرده ها، گاردریل ها، چراغ های راهنمایی و... است. همچنین سرعت گاه های مازاد نیز در حال شناسایی هستند تا در مواردی که واقعا ضروری نبوده است و میشد با روش های دیگر این ایمنی را در سطح شهر ایجاد کرد، جمع آوری شوند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد زمانبدی اجرای این کار، گفت: این مهم را تحت عنوان پروژه "حذف المان های مازاد ترافیکی" برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم و تا پایان سال این مهم اجرا می شود و علاوه بر سرعت گیرها مابقی المان های مازاد نیز جمع آوری خواهد شد که در حال حاضر شناسایی انجام شده و در حال جمع آوری برخی المان های مازاد هستیم که تا پایان سال انجام می شود.
انتهای پیام