نعیم قاسم: سوئد میزان عقب ماندگی اخلاقی و انسانی خود را ثابت کرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به اهانت به قرآن کریم در استکهلم اعلام کرد، سوئد با این کار عقب ماندگی اخلاقی و انسانی خود را ثابت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، جهان مستکبر به ویژه آمریکا از رژیم صهیونیستی جنایتکار ظالم متجاوز قاتل همه جانبه حمایت می‌کند و اشغالگری رژیم را مشروع می‌داند و مقاومت فلسطین را محکوم می‌کند زیرا منافع آنها اقتضا می‌کند ملتی را نابود کنند و ملتی دیگر را جای آن بنشانند و به ضرر ملت فلسطین، سرزمین، زندگی و آینده برای ملت جدید بسازند.

وی در شب سوم محرم حسینی گفت، مقاومت تنها راه برای مقابله با این جهان مستکبر است. هرکس با این بهانه که مقاومت بی‌فایده است، آن را محکوم می‌کند با دلیل و برهان روشن شده که مقاومت کارساز است.

وی افزود، رژیم صهیونیستی تا آنجا که توانست قلدری کرد؛ اما با مقاومت حزب‌الله شکست خورد و سال ۲۰۰۰ ناامید بیرون شد. با وجودی که رژیم صهیونیستی قدرت، حمایت جهانی، سیاسی، رسانه‌ای و نظامی داشت و انبارهای تجهیزات نظامی آمریکا را در اختیار داشت؛ اما وقتی مقاومتی پیدا شد که از آینده خود آگاه است و می‌داند که چه می‌خواهد، همین مقاومت توانست معادله را تغییر دهد و به خواست خدا با همکاری ملت فلسطین که رژیم صهیونیستی را نابود کرده و شکست خواهد داد، مقاومت، سرزمین بیشتری آزاد خواهد کرد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، مثلث ارتش، ملت و مقاومت سودمند بودن خود را در لبنان ثابت کرده و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند این مثلث را تجزیه کند و گروه‌های آمریکایی در لبنان هرگز موفق نخواهند شد با همه تشویش‌ها، اتهامات و بهتان‌ها حرکت مقاومت و این مثلث را به تعویق اندازند یا مقاومت را در تنگنا قرار دهند. در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ هم مشخص شد که حزب الله حامی مردمی دارد و این نشان می‌دهد که مردم این گزینه را می‌خواهند.

وی درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد صحبت کرد و گفت، سوئد با تکرار هتک حرمت این کتاب مقدس به بهانه آزادی بیان، مسلمانان جهان را به چالش فرامی‌خواند و در حالی که ادعا می‌کند آزادی فردی در صورت آسیب زدن به دیگران معنی ندارد به حدود میلیارد مسلمان آسیب می‌زند.

نعیم قاسم گفت، رفتار سوئد مشابه رفتار دوران جاهلیت است که پیامبر اسلام را متهم و به او اهانت کردند. سوئد با این رفتار میزان عقب ماندگی اخلاقی و انسانی و تحجرگرایی اندیشه خود را اثبات کرد و نشان داد که برای حقوق بشر احترامی قائل نیست. وی تاکید کرد، کشورهای عربی باید اقداماتی فراتر از محکومیت لفظی انجام دهند.

وی همچنین از موضع دولت عراق درباره اخراج سفیر سوئد استقبال کرد چرا که این موضع خوبی است تا سوئد و دیگر کشورها بدانند که اهانت به مسلمانان با سوزاندن قرآن کریم بی‌پاسخ نمی‌ماند و این کار اشتباه است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402043019446
  • خبرنگار : 71592