معاون اقتصادی وزارت خارجه:

آفریقا از بازارهای جدید اقتصادی ایران است

معاون اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه کشور آفریقا از بازارهای جدید اقتصادی ایران است، گفت: زمینه فعالیت معدنی در ۲۰ محور در این کشور برای ایران وجود دارد.

مهدی صفری پنجشنبه ۲۹تیرماه، در نشستی با مدیران اقتصادی و استاندار همدان، اظهار کرد: معادن طلا و الماس آفریقا می تواند انگیزه خوبی برای فعالیت های معدنی ایران در این کشور باشد. 

وی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم ارز آوری از طریق واردات ‌و صادرات در کشور است بنابراین باید بازارهای خارجی موجود را تقویت و بازار جدید ایجاد کنیم، افزود: در حال حاضر به دنبال تقویت توامان اقتصادی وارداتی و صادراتی هستیم تا بتوانیم بازارهای جهانی را به بازار اقتصادی ایران وصل کنیم.

وی تاکید کرد: با واردات گوشت از آفریقا قیمت گوشت در کشور به نصف قیمت کنونی می رسد.

صفری درباره همکاری‌ برای واردات گوشت از آفریقا نیز خاطرنشان کرد: افرادی از آفریقا به ایران می آیند تا تحت آموزش تولید واکسن قرار بگیرند تا واکسن ایرانی به دام های آفریقایی تزریق و مشکل دامپزشکی هم حل شود.

این مقام مسئول با اشاره به قرارداد ۵۵۰ میلیارد دلاری دانش بنیانی با ونزوئلا، تصریح کرد:  زمینه بازاریابی و سرمایه گذاری برای کالاهای دانش بنیان در کشور فراهم شده و می تواند بستر مناسبی برای افزایش کالاهای صادراتی در این زمینه باشد به طوری که ۵۵۰ میلیارد دلار ونزوئلا قرارداد دانش بنیان بستیم که در زمینه فعالیت و تعمیر ایستگاه های گازی است.

معاون اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه در حوزه تقویت صادرات و واردات در بخش ترانزیت انرژی، برق و …در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: در حوزه توسعه محورهای صادراتی کشور چین از مهم ترین بازارهای هدف کشور است که به تازگی ایجاد شده که در حال حاضر به دنبال صادرات میگو به این کشور هستیم.

وی بیان کرد: از ۳۰۰ تن میگو تولید شده ۲۵۰ تن به کشور چین صادر می شود و در حال رایزنی برای ارسال شش نوع ماهی به چین هستیم که مجوزهای آن صادر شده است.

 صفری با تأکید بر اینکه مشکل کودهای کشاورزی با واردات حل شد، گفت: در این راستا از کشورهای بلاروس، صربستان، بلغارستان و… کود وارد کردیم که توانستیم مشکل را تا حدود زیادی حل کنیم.

معاون اقتصادی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در زمینه واردات مواد اولیه داروهای شیمیایی ۱.۲ میلیارد دلار مواد اولیه وارد کشور شده که معتقدیم در کشور ایران که صاحب پتروشیمی است واردات مواد اولیه دارویی توجیهی ندارد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042919004
  • خبرنگار : 50034