به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری در دومین شب از مراسم عزاداری محرم الحرام هیات خادم الرضا(ع) که شامگاه ۲۸ تیرماه برگزار شد، تصریح کرد: در دوران خاتم الانبیاء و همچنین بعد از رحلت ایشان تا زمان غیبت کبری یکی از سوالات بسیار مهمی که برای عموم مردم مخصوصا جوانها مطرح بوده، این است که پیوسته از ائمه معصومین علیهم السلام سوال میکردند که براستی نجات در این عالم با کیست؟
وی افزود: وجود مبارک خاتم الانبیاء و ائمه معصومین(ع) در پاسخ فرمودند: نجات در این عالم با کسی است که تمسّک به قرآن و توسل به اهلبیت(ع) داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر کسی بخواهد از قلههای سعادت صعود کند و موفقیتی کسب کند باید هم تمسّک به قرآن کریم و هم توسّل به امیرالمومنین علیه السلام داشته باشد.
ظهیری بیان کرد: تمسّک به قرآن و عترت دو بال هستند و هیچ کس با یک بال امکان ندارد پرواز کند و هم تمسّک به قرآن و هم توسّل به اهل بیت(ع) مهم است.
استاد حوزه علمیه قم با طرح این سوال که اگر من بخواهم تمسّک به قرآن بجویم چه باید کنم، گفت: دست کم سه کار باید انجام شود و فقط تلاوت خالی و حفظ کردن قرآن نیست و ما در تاریخ افراد بسیاری داریم که تمام قرآن را حفظ بودند ولی از دایره تمسّک به قرآن دور بودند و برعکس کسانی بودند که حمد و سوره ای را به زور برای اقامه نماز بلد بودند اما متمسّک به قرآن محسوب میشدند.
وی با بیان اینکه قرآن در عاشورا دو چهره دارد، ادامه داد: یک چهره آن مُرده و چهره دیگرش زنده است، همانگونه که امیرالمومنین(ع) در مورد قرآنهای روی نیزه جنگ صفّین فرمود که قرآن ناطق من هستم.
ظهیری عنوان کرد: ابا عبدالله(ع) نیز به جز صحبتهای مربوط به اصحاب و یارانشان هفت مرتبه با سپاه عمر ابن سعد صحبت کرد که یکی از صحبتهای ایشان مربوط به قرآن بود که قرآن را مقابل آن ها به دست گرفت و گفت چرا گوش نمیدهید و اشارهای به جمعیت کرد.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: راوی میگوید به اذن خدا حتی نفس شتران نیز حبس شد و ایشان گفت که آیا حلال شما را حرام کردم یا حرام شما را حلال و چه شده که پسر پیغمبر را میخواهید بکشید و بعد قرآن را بدست میگیرند و میگویند که کجای این قرآن هست که پسر پیغمبر را سر ببرید؟
ظهیری با بیان اینکه اولین نشانه تمسّک به قرآن، اعتقاد به قرآن است، ادامه داد: برای توهین به قرآن در غرب مجوز صادر می کنند در حالی که از دیوار اگر صدایی شنیدیم از مسلمین هم شنیدیم و قرآن غریب است.
وی با بیان اینکه سه کار برای توسّل به قرآن باید کرد، تصریح کرد: اول باید اعتقاد به قرآن داشته باشیم، اینکه کلام خدا و وحی است.
ظهیری با بیان اینکه خاتم الانبیاء بعد از ۱۲۴هزار پیغمبر آمده و آن پیغمبران همه مقدّمه آمدن ایشان را فراهم کردند، گفت: این پیغمبر که اشرف انبیاء است و دیناش از همه کاملتر است، کتاباش قرآن است و باید آن را قبول داشته باشیم.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر در قرآن دست ببرید و یک حرف را تغییر دهید خداوند در قرآن می فرماید: رگ حیاتت را قطع میکنیم و این قرآن دست نخورده و غیر از تورات و انجیل است که در آن دست بردهاند.
ظهیری با بیان اینکه دومین شرط اعتماد به قرآن است، افزود: باید به قرآن اعتماد داشته باشیم و اعتماد غیر از اعتقاد است؛ مگر میشود کسی به قرآن اعتماد و اعتقاد داشته باشد اما دستورات قرآن روی زمین بماند؟
وی با بیان اینکه سوّمین کار برای توسل به قرآن این است که آن را محور زندگی خود قرار دهیم، گفت: پرچم ابا عبدالله(ع) ضامن حیات و قرآن است؛ این پرچم، توحید را برافراشته است و خوش به حال جوانی که در طول سال این پرچم را برافراشته است.
سخنران هیئت خادم الرضا(ع) با اشاره به اینکه در مجالس فقط سینه زن نباشید، بیان کرد: خودتان را در طول سال آماده کنید و هفتهای دوساعت را برای ابا عبدالله کنار بگذارید که در غیر این صورت باختهاید.
گفتنی است؛ مراسم عزاداری هیات عزاداری خادم الرضا(ع) قم از اول ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی سید رضا تحویلدار و حسن عطایی در ورزشگاه شهید حیدریان قم در حال برگزاری است.
انتهای پیام