به گزارش ایسنا، دیدهبان ضد انحصارطلبی اسپانیا در بیانیهای اعلام کرد دو قراردادی که این شرکتها در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۸ امضا کردند، به آمازون نمایندگی اپل را داد. شامل بندهای ضد رقابتی بود که بر بازار آنلاین دستگاههای الکترونیکی در اسپانیا تاثیر گذاشت.
اپل ۱۴۳.۶ میلیون یورو و آمازون ۵۰.۵ میلیون یورو جریمه شد. این دو شرکت برای درخواست تجدیدنظر در این حکم، دو ماه فرصت دارند. سخنگوهای اپل و آمازون در اظهارات جداگانهای اعلام کردند که شرکتهایشان قصد دارند برای این جریمه، درخواست تجدیدنظر کنند.
دیدهبان ضد انحصارطلبی اسپانیا گفت: این دو شرکت بدون هیچ توجیهی، تعداد فروشندگان دستگاههای اپل در وب سایت آمازون در اسپانیا را محدود کردند. در نتیجه، بیش از ۹۰ درصد فروشندگان فعلی که از بازار آمازون برای فروش محصولات اپل استفاده می کنند با محدودیت روبرو شدند.
آمازون همچنین ظرفیت فروشندگان مستقر در اتحادیه اروپا که خارج از اسپانیا هستند را برای دسترسی به مشتریان اسپانیایی کاهش داد و تبلیغاتی که رقبای اپل اجازه داشتند در وب سایت آمازون قرار دهند تا کاربران در هنگام جستجوی محصولات اپل مشاهده کنند را هم محدود کرد. در پی این تبانی، قیمت محصولات اپل که به صورت آنلاین در اسپانیا فروخته شدند، افزایش یافت.
بر اساس گزارش سخنگوهای آمازون و اپل، یافتههای دیدهبان ضد انحصارطلبی اسپانیا در خصوص تبانی میان این دو شرکت را رد کردند.
انتهای پیام