آیت الله قائم مقامی:

هرگاه به اسلام نزدیک‌تر شویم، به هویت نزدیک‌تر خواهیم شد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هرگاه به اسلام نزدیک‌تر شویم، به هویت نزدیک‌تر خواهیم شد، گفت: هرکسی که به دین نزدیک شود هویت پیدا می‌کند.

آیت الله سید محمد قائم مقامی، یکشنبه ۲۵ تیرماه در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت استان مرکزی اظهار کرد: از منظر حکمت و دانش عمیق، منشاء هویت و عامل هویت بخش، تنها دین حق است، یعنی دینی که به لحاظ تنزیل و تأویل، از جانب خداوند آمده باشد. در باب غدیر آمده است، خداوند در صحنه است و انسان اجراکننده است. اندیشه، حکمت، اخلاق، سیاست، هنر و تمام علوم از دین زاده شده است.

وی با تاکید بر این‌که هرکسی که به دین نزدیک شود هویت پیدا می‌کند، گفت: ایران در طول تاریخ خود همواره هویت داشته است، چراکه بیش از کشورهای دیگر نسبت به دین، اقبال و ارادت نشان داده است و همواره در خدمت دین بوده است. دشمنان می‌گویند ایران از دین استفاده ابزاری می‌کند اما واقعیت این است که ایرانیان از گذشته‌های دور به حقیقت و ارزش دین پی برده‌اند و زندگی خود را در خدمت اسلام صرف کرده‌اند. ایرانیان از گذشته خود را وابسته به اسلام حقیقی کرده‌اند و خودشان را در خدمت اسلام قرار داده‌اند.

قائم مقامی تصریح کرد: غرب در عصر مدرنیته و تجدد می‌خواست کار اسلام را تمام کند اما امام خمینی(ره) که مسلمان‌ترین مسلمان و ایرانی‌ترین ایرانی روی زمین بودند، هویتی ایرانی و اسلامی به راه انداخت و نگذاشت غربی‌ها به اهداف خود برسند. دقت کنید که هرگاه به اسلام نزدیک‌تر شویم، به هویت نزدیک‌تر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شور و شیدایی و هنر را به جهان برگرداند، گفت: ما هنر را شاهد شهود تجلیات خداوند می‌دانیم. قبل از انقلاب، هنر دعوت به بازی‌های نفسانی بود اما بعد از انقلاب، هنر وابسته به دین شد و امیدواریم در نسل‌های آینده شاهد حضور هنرمندان واقعی در جهان باشیم. شک نداشته باشید که سینما در آینده به خدمت دین در خواهد آمد. ذات رسانه‌ها غربی نیست و نگاه بدی نسبت به رسانه نداشته باشید چراکه رسانه کارکردی زبان‌محور دارد و برای رساندن سخن حق به جامعه است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402042515851
  • خبرنگار : 50598