هفته بهزیستی، «برای مردم، برای به زیستن»

از افتتاح ۷۲ طرح اشتغال مددجویان تا خدمات توان‌بخشی رایگان در ایلام

استاندار ایلام گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۷۲طرح اشتغالزایی مددجویان در شهرستان‌های استان افتتاح شد.

 «حسین نورعلیوند» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های سراسر استان اجرا و برای حمایت از جامعه هدف به هریک از مددجویان تسهیلات بین یک میلیارد ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه خودکفایی جامعه هدف در کنار سایر حمایت‌ها یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان بوده و سعی می‌شود با پرداخت تسهیلات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه استقلال مالی جامعه هدف فراهم شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته در مجموع یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال به‌عنوان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ به جامعه هدف متقاضی پرداخت شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمده طرح‌های اشتغال‌زایی جامعه هدف این سازمان را در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، کسب‌وکار و دامداری عنوان کرد.

 نورعلیوند از رایگان بودن خدمات توان‌بخشی و مشاوره به مناسبت هفته بهزیستی در ایلام خبر داد و تصریح کرد: خدمات درمانگاه جامع توان‌بخشی شهر ایلام و مراکز مشاوره در سراسر استان و خدمات مرکز جامع توان‌بخشی در شهر ایلام شامل کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی و خدمات مراکز مشاوره از امروز تا پایان هفته بهزیستی رایگان است و عموم مردم می‌توانند از خدمات این مراکز به‌صورت رایگان استفاده کنند.

 همچنین «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام، در پیامی به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار کرد: نام‌گذاری بیست و پنجم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، بیانگر نقش و جایگاه مهم این حوزه و فرصتی مغتنم برای تجلیل از زحمت‌کشان این عرصهٔ خدمت‌رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 وی با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های رفاه، سلامت و امنیت اجتماعی، گسترش عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، نگهداری معلولان و توان‌بخشی به آنان و حفظ کرامت انسانی بر عهده دارد، تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی اقشار مختلف جامعه از اهداف والای انقلاب اسلامی بوده که از بدو پیروزی این نهضت شکوهمند تاکنون همواره سرلوحهٔ کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است.

 استاندار ایلام گفت: دو نهاد ارزشمند بهزیستی و تأمین اجتماعی در ارتباط مستقیم با خانواده‌های آسیب‌پذیر، معلولان عزیز و دیگر اقشار مختلف جامعه هستند که همواره تلاش کرده‌اند تا با حفظ کرامت و شخصیت انسانی جامعهٔ هدف، در راستای زدودن بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های آنان تلاش کنند و کارنامهٔ درخشانی از خود به نمایش بگذارند.

 ۲۴ لغایت ۳۰ تیرماه به‌عنوان هفته بهزیستی با شعار «برای مردم، برای به زیستن» نام‌گذاری شده است.
 

 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402042515620
  • خبرنگار :