وعده‌های عملی نشده سدی در برگزاری جشنواره آیینی سنتی آذری‌زبانان کشور

دبیر جشنواره آیینی - سنتی آذری‌زبانان کشور گفت: در حال حاضر مسئولان مربوطه وعده برگزاری جشنواره آیینی - سنتی آذری‌زبانان کشور را برای بعد از ماه محرم و صفر داده‌اند که امیدواریم عملی شود.

امیر سهامی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص برگزاری جشنواره آیینی - سنتی آذری‌زبانان کشور در زنجان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم داشتیم جشنواره را در ۱۲ تیرماه برگزار کنیم که به دلیل مسائل مالی و تحقق نیافتن قول‌هایی که داده‌ بودند، جشنواره در تیرماه امسال برگزار نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان مربوطه وعده برگزاری جشنواره برای بعد از ماه محرم و صفر را داده‌اند، افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پا به پای جشنواره همراه بود و برخلاف جلسات برگزار شده و مصوباتی که انجام شد، ولی مسئولان مربوطه قبول نکرده و وعده‌های داده شده، محقق نشد.

این مسئول تصریح کرد: به دنبال هویت‌های خودمان هستیم، جوان امروزی هویت ندارد و در حالی که کلی هزینه در این جامعه وجود دارد، هزاران مبلغ برای چیزهایی هزینه می‌شود که در روند توسعه اندیشه نیست ولی در رابطه با هویت دادن و هویت گذشته که مفید است هزینه‌ای نمی‌شود. همچنین فرهنگ‌سازی برای یک مملکت و شهر خیلی مهم است و جشنواره‌ها می‌توانند بهترین درآمدزایی و گردشگر را جذب کنند.

دبیر جشنواره آیین‌ سنتی آذری‌زبانان کشور با بیان اینکه امیدواریم وعده‌های داده شده تحقق یابد و جشنواره برگزار شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جشنواره قبل از شیوع ویروس کرونا آماده برگزاری بود ولی به دلیل شیوع ویروس برگزار نشد؛ در حال حاضر نیز به بعد از ماه محرم و صفر موکول شده است که امیدواریم برگزار شود.

سهامی عنوان کرد: در صورت عدم تحقق وعده‌ها، از این طرح در استانی دیگر استفاده خواهیم کرد. همچنین اسپانسرهای خوبی برای جشنواره وجود دارد که امیدواریم آن‌ها نیز به مشکل نخورند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042415310
  • خبرنگار : 50295