دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت خبر داد

توسعه بازار دانش‌بنیان سلامت با تدوین نقشه راه دوطرفه

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت از طراحی و اجرایی کردن نقشه راه دو طرفه میان ستاد و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی با اعلام این مطلب، گفت: ایجاد این نقشه راه در راستای ارتقای دانش پایه و فناوری‌های روز انجام می‌شود تا نقش‌آفرینی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه سلامت افزایش یابد.

وی افزود: تعامل بین شرکت‌های حوزه سلامت و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت به این شکل است که پس از تعریف خدمت یا محصول مورد نیاز توسط شرکت، ستاد این تقاضا را در بستری مناسب توسعه داده و به شرکت‌های متقاضی واگذار می‌کند.

به گفته قانعی، یکی از رسالت‌های ستاد در قالب جدید، ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری فناوری و توسعه بازار دانش‌بنیان سلامت با تکمیل زنجیره ارزش و تاکید بر مشارکت بازیگران مختلف بر اساس اسناد بالادستی است که این نقشه راه می‌تواند به عملیاتی‌شدن این هدف کمک کند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت همچنین تصریح کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای توسعه توانمندی‌های کشور در حوزه‌های دارو، درمان و تجهیزات پزشکی دیگر اولویتی است که به شکل جدی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402042314576
  • خبرنگار :