معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان ۲۲ تیر در حاشیه این برنامه گفت: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی بازوان اجرایی گردشگری هستند و نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ایفا میکنند.
علی خاکسار با بیان اینکه استان همدان دارای ۶۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری است، افزود: این دفاتر بهصورت مستمر در حال ارائه خدمات به متقاضیان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.
وی تصریح کرد: مدیران این دفاتر میتوانند ضمن معرفی آثار تاریخی، مناطق گردشگری و طبیعت بکر و بینظیر استان و همچنین با ایجاد تعامل و فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور، برای جذب گردشگران فعالیت کنند.
خاکسار اضافه کرد: در این برنامه سه روزه ظرفیتهای استان همدان را به تورگردانان معرفی خواهیم کرد چراکه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون شرکتهای حملونقل و هتلها و مراکز اقامتی از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل میکنند.
معاون گردشگری استان همدان بیان کرد: در واقع آنها پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار میروند و توفیق یا عدم توفیق این واسطهها بر موفقیت یا شکست برنامههای مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه این دفاتر با برقراری ارتباط میان عرضه کننده و متقاضی، شکل دهنده بازار گردشگری هستند، گفت: در مواردی که این بازار پیشتر شکل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول کننده بازار عمل میکنند.
خاکسار بیان کرد: زیرساختها به عنوان موتور محرکه صنعت گردشگری باعث جذب سرمایهگذار و ایجاد انگیزه برای سرمایهگذاری در این بخش شده و در نهایت رونق صنعت گردشگری و توریسم را در پی دارند.
به گزارش ایسنا، همدان از ۲۲ تیر تا شنبه ۲۴ تیرماه میزبان تورگردانان و نمایندگان شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی کشور است و حدود ۳۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی ایران که در زمینه اجرای تورهای ورودی فعالیت میکنند در آن حضور دارند.
این برنامه با هدف معرفی ظرفیتها و برندهای جهانی گردشگری همدان تدارک دیده شده و با محوریت معرفی سایت تاریخی هگمتانه در حال اجراست.
انتهای پیام