مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

به دنبال ارتقای مرکز اهدای خون قاین هستیم

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف ما ارتقای مرکز خون گیری قاین بوده و این امر نیازمند همکاری مردم با این مرکز است.

کامبیز مهدی زاده، امروز چهارشنبه ۲۱ تیر در مراسمی که با حضور جمعی از خیرین سلامت و نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در محل مرکز انتقال خون قاین و به مناسبت یک سالگی این مرکز برگزار شد، گفت: در بازه زمانی یک ساله و طی ۲۹۳ روز کاری فعالیت انجام شده ۳۷۶۶ مراجعه انجام شده که ۳۱۶۱ نفر موفق به اهدا خون شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به کمبود نیرو در این مرکز میزان حضور مراجعه کنندگان نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

مهدی‌زاده به کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خیرین شهرستان قاینات برای تامین سیستم سرمایشی مرکز انتقال خون اشاره کرد و افزود: همکاری خیرین سلامت در قاینات زبانزد است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف ما ارتقا مرکز خون گیری قاین بوده و این امر نیازمند همکاری مردم با این مرکز است، گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان قاینات، از مردم درخواست داریم که دراین زمینه همکاری بیشتری با مرکز انتقال خون قاین داشته باشند.

مهدی‌زاده نسبت اهدا به جمعیت را ۲۴ در هزار اعلام کرد و افزود: در سطح کشور ۵۵ درصد اهدا کنندگان، اهدا کننده مستمر هستند و این میزان در قاین به بیش از ۴۲ درصد رسیده است.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به صنایع خطرآفرین و حوادث و از طرفی ظرفیت کمیسیون بهداشت امیدواریم به زودی شاهد ارتقاء این مرکز به پایگاه انتقال خون باشیم.

وی بر اهتمام و مشارکت هرچه بیشتر شهروندان به اهدای خون و نجات جان بیماران و حادثه دیدگان و معرفی خدمات مرکز انتقال خون به همشهریان و خیرین تاکید کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042113987
  • خبرنگار :