در سه ماهه اول سال صورت گرفت:

صدور ۲۷ فقره نشان استاندارد برای تولیدات جدید در استان سمنان

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان از صدور ۲۷ فقره نشان استاندارد طی سه ماهه اول سال در این استان خبر داد.

مجید حیدریان، ۲۱ تیرماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کالاهای صنعتی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، پیش از تولید انبوه باید برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ۲۸ پروانه استاندارد اجباری و یک پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی استان در بهار سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

حیدریان ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۳۴ فقره پروانه ابطال و تعداد ۱۱ فقره پروانه در استان سمنان تعلیق گردیده است. 

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: در سه ماهه اول سالجاری جمعاَ ۱۰۱پروانه صدور، تمدید، تعلیق و ابطال شده است.

وی تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات نشانه انطباق آنها با استاندارد ملی است و تولید انبوه محصول‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه کاربرد، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

حیدریان با اشاره به شرایط تمدید پروانه برای واحدها، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار کیفیت تولید و بازرسی و نمونه برداری باشند.

وی یادآوری کرد: هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402042113463
  • خبرنگار :