گزارش اولیه سازمان ملل از وضعیت فاجعه‌بار اردوگاه جنین پس از عملیات صهیونیست‌ها

طبق ارزیابی‌های اولیه نهادهای بشردوستانه سازمان ملل از وضعیت اردوگاه جنین پس از عملیات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی، این اردوگاه بدون آب بوده و تعداد زیادی از خانه‌ها در آن تخریب شده و دستکم ۴۰ خانواده آواره هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: ارزیابی اولیه نهادهای بشردوستانه سازمان حاکی از این است که اردوگاه جنین در کرانه باختری که هفته گذشته شاهد عملیات نظامی خونین رژیم صهیونیستی بود، هنوز تقریبا آب ندارد و این شرایط نیازمند اجرای راه‌حل‌های موقتی چون انتقال آب با تانکر است.

دوجاریک در ادامه گفت: ۶۴ واحد مسکونی در اردوگاه جنین به دلیل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین تخریب شدند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: خسارات وارده به اردوگاه غیرقابل جبران هستند و دستکم ۴۰ خانواده هنوز بیرون اردوگاه آواره هستند.

چند روز قبل یک هیئت دیپلمات شامل بیش از ۳۰ سفیر و نماینده کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غربی اواخر هفته گذشته بازدیدی از اردوگاه جنین داشتند.

در این بازدید، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین عملیات اخیر رژیم صهیونیستی را یورشی تکان‌دهنده و هولناک خواند و افزایش فشارها بر رژیم صهیونیستی جهت متوقف کردن خشونت‌ها را خواستار شد.

او گفت: هیئت دیپلمات بابت عملیات اسرائیل در اردوگاه جنین ابراز نگرانی کرد، این موضعگیری پایبندی تزلزل‌ناپذیر ما به مساله فلسطین از دو منظر سیاسی و پولی و نیز رویکرد ما برای اعمال فشار بر اسرائیل را نشان می‌دهد.

این مسؤول اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: یورش نظامی به اردوگاه جنین دردناک بود و آنچه اتفاق افتاد، به منزله نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402042012823
  • خبرنگار : 71496