صادق اسدالهی امروز بیستم تیرماه در جلسه کارگاه برندسازی عسل و سایر محصولات جانبی زنبورعسل که با حضور مدیران ستادی، شهرستانی و نمایندگان اتحادیه و زنبورداران برگزار شد، اظهار کرد: بنا به سرشماری زنبورستانهای لرستان در سال گذشته از مجموع ۴۳۵ هزار کندوی زنبور عسل در زنبورستانهای استان ۳۷۸۹ تن عسل تولید شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع ۳۷۸۹ تن عسل تولید شده ۶۰۰ تن آن به صورت بستهبندی به بازار عرضه و مابقی آن یعنی بیش از ۳۲۰۰ تن به صورت فله و به اصطلاح دبهای با قیمت پایینی به فروش رسیده است.
معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: برای ساماندهی زنبورستانهای استان و عرضه این محصول با قیمت مناسب به بازار، برنامه بستهبندی، فرآوری و برندسازی آن در دستور کار مدیریت امور طیور و زنبور عسل گرفته شده و در این راستا جلسات متعددی با مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان و ۲۰ نفر از زنبورداران برگزار شده است.
اسدالهی به اهمیت و نقش تحقیق و پژوهش در توسعه تولید و برندسازی عسل اشاره کرد و با بیان اینکه کار پژوهشی و دعوت از اساتید دانشگاه با گرایش بازاریابی و برندسازی میتواند در توسعه اقتصادی استان نقش مهمی داشته باشد، افزود: در این راستا جلسات متعددی با اساتید علمی ومجرب گرفتیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ نشان تجاری برندسازی و دو فقره سیب سلامت برای زنبورداران استان صادر شده و هماکنون ۴۵ پرونده متقاضی بدنسازی در حال بررسی هستند که در صورت احراز شرایط لازم برند برای آنان صادر خواهد شد.
معاون بهبودات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان اضافه کرد: برندسازی در فروش عسل با قیمت مناسب برای زنبورداران موثر خواهد بود و این مهم میتواند صنعت را اقتصادی و اشتغال پایداری برای افراد شاغل در استان ایجاد کند.
انتهای پیام