عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پس از واردات هم باید نظارت بر قیمت و کیفیت خودرو صورت گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید پس از واردات، رصد کنیم تا هزینه تمام شده خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند صاحب خودروی ایمن و با قیمت پایین شوند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اهمیت واردات خودروهای کارکرده، اظهارکرد: در این مقطع زمانی که با فاصله عرضه و تقاضا و ایجاد نقدینگی مواجه هستیم، واردات خودروهای کارکرده یک مسکن موضعی است که به تنظیم بازار کمک خواهد کرد. این واردات حساب شده و بر اساس آیین‌نامه دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: البته باید خودروهایی وارد شود که در داخل بتوانند خدمات پس از فروش داشته باشند و پشتیبانی شوند. همچنین کیفیت مناسب خودروهای وارداتی، تنظیم بازار و کاهش فاصله عرضه و تقاضا را باید برای واردات خودروهای کارکرده در نظر گرفت‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اهمیت حمایت از صنعت خودروسازی داخلی، عنوان کرد: باید پس از واردات، رصد کنیم تا هزینه تمام شده خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند صاحب خودروی ایمن و با قیمت پایین شوند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: در مصوبه مجلس به دولت اجازه داده شده که از شرکت‌های خارجی خودرو وارد کشور شود مشروط بر اینکه تکنولوژی را به کشور بیاورند و بتوانند از تجارب کشورهایی که در صنعت خودرو شرایط بسیار خوبی دارند، استفاده کنند. همچنین از تولیدات داخل پشتیبانی جدی صورت گیرد.

محبی خاطرنشان کرد: به طور کلی در هر مقطعی که احساس کنیم بازار به سمت التهاب پیش می‌رود و نیازمندان واقعی خودرو دچار مشکل شده‌اند، باید بتوانیم با واردات خودرو بازار را تنظیم کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042012697
  • خبرنگار : 50555