رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیمه محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ریسک‌پذیر بودن بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی استان ضروری است.

سید عماد شاهرخی امروز ۱۹ تیرماه در جلسه شورای معاونین، مدیران ستادی، شهرستانی و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر انجام کشاورزی علمی، بیان کرد: باید به سمت کشاورزی علمی با بهره‌وری بالا گام برداریم؛ برای تحقق این امر نیازمند انتقال یافته‌ها به مزارع هستیم.

وی تاکید کرد: نکته دیگر توجه به ترویج است، مدیران باید به اعتبارات بخش ترویج اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به عملکرد بالای تولید گندم در اراضی دیم استان اشاره کرد و با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارها در هکتار ۵۷۰۰ تن گندم برداشت شده است، افزود: برای علمیاتی کردن کشاورزی به انتقال تجارب در حوزه ارقام، داشت، برداشت و کوددهی به کشاورزان نیاز است.

شاهرخی بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی در لرستان تاکید کرد و با بیان اینکه بیمه محصولات زراعی، باغی، دام و مراتع باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: متاسفانه در بیمه مراتع ضعیف عمل شده است.

وی اظهار کرد: در بیمه مراتع جزو استان‌های رده پایین هستیم، بنابراین نیاز است در این زمینه جدی‌تر عمل کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک‌پذیر بودن بخش کشاورزی انجام بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، در ادامه به موضوع آتش‌سوزی مزارع و مراتع پرداخت و با تاکید براینکه همه ما باید به عنوان یک کارشناس نسبت به مقوله آتش‌سوزی بی تفاوت نباشیم، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم بوده و نیاز است پیامدهای ناشی از آتش زدن کاه و کلش را علاوه بر جرم بودن آن اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041911917
  • خبرنگار : 50177