معاون اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی خبرداد

افزایش سرانه ورزشی با اولویت مدارس کم‌برخوردار

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی از افزایش سرانه ورزشی خراسان رضوی طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

صفدر سلطانی در نشست خبری مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور تحت عنوان «معلم ورزشکار، معلم امید آفرین و مدرسه بانشاط» که صبح روز ۱۸ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص پیشینه مسابقات ورزشی فرهنگیان باید یادآوری کنم که در دور گذشته، در خراسان رضوی در ۲ بخش بانوان و آقایان در ۱۰ رشته طی سال تحصیلی ۱۴۰۱ برگزار شد. در مسابقات استانی دور قبل، ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر شرکت کردند که رتبه‌های برتر به سایر استان‌ها اعزام خواهند شد.

وی در خصوص هدف برگزاری این دور از رقابت‌ها بیان کرد: پس از پایان اپیدمی کرونا نیاز به یک فعالیت و نشاط در جامعه داشتیم که به طور ویژه این نشاط را در ورزش‌ دانش‌آموزی ایجاد کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته مسابقات در ۴۲ رشته برگزار شد که ۲۰ رشته را دختران به خود اختصاص دادند. در این دور از مسابقات ورزشی ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموزش شرکت کردند که ۳۴ تیم به مسابقات کشوری در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد و کردستان، اعزام می‌شوند.

سلطانی ادامه داد: بهترین سالن‌های استاندارد را برای این مسابقات آماده کردیم و با توجه به جایگاه و شان معلمان، یک هتل مطلوب برای آنان در نظر گرفتیم.

وی از میزبانی خراسان رضوی در مسابقات تنیس روی میز، بسکتبال و بدمینتون خبر داد و گفت: مسابقات فوتسال در کرمان و اصفهان و مسابقات والیبال آذربایجان غربی برگزار می‌گردد. مسابقات بانوان نیز در استان فارس و آذربایجان شرقی برگزار خواهدشد. ضمن اینکه ۸۵ نفر از معلمان برتر ورزشی به عنوان نمایندگان استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: در ۳ رشته ورزشی میزبان ۸۷ تیم هستیم که بیش از ۶۰۰ نفر در این دور از رقابت‌ها شرکت می‌کنند. مسابقات تنیس روی میز در سال شادروان حمیدی، مسابقات بدمینتون در خانه بدمینتون و مسابقات بسکتبال در خانه بسکتبال و سالن امید زندگی برگزار خواهدشد.

سلطانی با بیان شرایط مطلوب تخصیص اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد اعتبارات احداث فضای ورزشی توسط دستگاه‌ها، خیرین و حتی اولیای دانش‌آموزان پرداخت شد.

وی از دشواری افزایش سرانه ورزشی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز که در حال تحصیل هستند و هرساله با روند رو به رشد تعداد دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم باید با تلاش بیشتری ادامه دهیم.

سلطانی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه طی ۱۵ ماه گذشته با افزایش فضاهای ورزشی روبه‌رو بودیم که در این مسیر اولویت ما مدارس کم‌برخوردار است. سرانه ورزشی دانش‌آموزی از ۳۸/. متر مربع به ۴۲/‌. متر مربع افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ۴۴۰ پایگاه ورزشی وجود دارد که حدود ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در رشته تربیت بدنی شرکت کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041811239
  • خبرنگار : 50509