بازدید وزیر دادگستری از معاونت تدوین قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری

وزیر دادگستری امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور در مجموعه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از نزدیک با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این معاونت، آشنا شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، امین‌حسین رحیمی در این دیدار که با حضور جمعی از معاونین و مدیران وزارت دادگستری همراه بود، ضمن ابراز خرسندی از حضور در معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و آشنایی با فعالیت‌ها و ماموریت‌های این حوزه، گفت: موضوع تنقیح قوانین و مقررات از حیث تعیین تکلیف حقوق و تکالیف دستگاه‌ها و اشخاص بسیار مهم است. آگاهی بخشی و افزایش اطلاع عموم از قوانین و مقررات موضوعی بسیار مهم و بخصوص در موضوع رعایت حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

رحیمی با تقدیر از مدیران و کارشناسان معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات، در خصوص اقدامات انجام شده گفت: با توجه به تعداد کم نیروی انسانی، خدمات گسترده و ارزنده‌ای در این حوزه صورت گرفته و این مجموعه را باید از بهره‌ورترین دستگاه‌های کشور برشمرد که با امکانات کم، کارهای ارزشمند و بزرگی را صورت داده است. وجود چنین سامانه‌های غنی و برخطی در حوزه تنقیح قوانین و مقررات کشور حاصل دقت نظر و زحمات بسیار زیاد است که قابل تقدیر می‌باشد.

وزیر دادگستری همچنین از خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌‎ها و برنامه‌های این معاونت قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مهدی مهدی‌زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن خیر مقدم به وزیر دادگستری و همراهان، به بیان تاریخچه تنقیح و تدوین قوانین و مقررات کشور و همچنین تشکیل سازمان تنقیح و تدوین قوانین و مقررات پرداخت و با اشاره به نامه نخست وزیر وقت به مجلس شورای اسلامی در آغاز دهه ۶۰ و اعلام آمادگی برای همکاری در ارتقای فرایند قانونگذاری کشور گفت: این حوزه از دانش، تجربه و عملکردی ویژه در امر تنقیح قوانین و مقررات کشور برخوردار است.

مهدی‌زاده افزود: معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات در طول ۵۰ سال گذشته به نحو مستمر به فعالیت‌های خود ادامه داده و خدمات ارزشمندی را به دستگاه‌های اجرایی و عموم هموطنان ارائه داده است.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402041710755
  • خبرنگار :