پوریا علیمردانی در گفتوگو با ایسنا، در مورد ساماندهی گاراژهای حمل بار در سطح شهر تهران به خصوص منطقه شوش با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت ما کاهش بار، باربریهای شوش است، گفت: در نظر داریم که با تقویت مراکزی در خارج از شهر و در مبادی ورودی تهران، شهرکهای حمل ونقل ایجاد کنیم تا شرکتهای باربری فعال در محله شوش قسمتی از فعالیتهای خود را به آن شهرکها که یکی از آنها در کهریزک جانمایی شده، منتقل کنند.
وی ادامه داد: البته برنامههای مختلفی برای ساماندهی بار باربریهای تهران تدوین شد و اخیرا مشخص شد که با همکاری عوامل سازمان حمل ونقل جادهای، شهرکی ایجاد شده که در آن شهرک امکان صدور بارنامه و فعالیت باری برای بخش زیادی از شرکتهای بابری مستقر در محله شوش فراهم شده و امید است با تقویت شهرک، بار باربری های شوش کمتر شود تا به ساماندهی آنها کمک شود.
علیمردانی با تاکید بر اینکه برنامه کوتاه مدت ما کاهش بار باربری های شوش از طریق تقویت مراکزی خارج از محدوده شهر تهران است، گفت: کل گاراژ باربری به این شهرکها منتقل نمیشوند؛ اما بارشان کمتر می شود بگونه ای که بارهای بزرگ مقیاس و یا ناوگان بزرگ مثل کانتر و تریلرها از این منطقه منفک و به خارح تهران منتقل میشود و نهایتا در شوش خرده بارهایی که تردد وسایل نقلیه با آن مجاز است، همچون کامیونت میماند.
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارک سوارهای شهر تهران با تاکید بر اینکه این یک برنامه اختیاری است و باربریها در صورت تمایل میتوانند از ظرفیت شهرکهای حمل و نقل استفاده کنند، ادامه داد: تمرکز ما این است که با تقویت مراکز باری خارج از شهر به کاهش عوارض ناوگان سنگین باربری در شهر تهران کمک کنیم چراکه سالانه ده میلیون تن بار در محدوده بازار تهران رفت و آمد دارد که اکثرا از باربری های محدوده شوش است.
وی تاکید کرد: در مورد بارهای کلان هم سیاست ما تقویت مراکز باربری در حاشیه شهر است تا باربری ها به صورت اختیاری و داوطلبانه برخی از اقدامات خود را به آنجا ببرند.
انتهای پیام