کرملین: برای دفع تهدید اوکراین در زاپوریژیا اقداماتی می‌کنیم

کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که احتمال خرابکاری اوکراین در نیروگاه اتمی زاپوریژیا بالا بوده و اقداماتی برای مقابله با چنین تهدیدی در دست انجام است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت که تبعات خرابکاری اوکراین در نیروگاه اتمی زاپوریژیا که در خاک اوکراین واقع شده اما کنترل آن بعد از جنگ به دست روسیه افتاده، فاجعه‌بار خواهد بود.

در روز سه‌شنبه اوکراین و روسیه یکدیگر را به طراحی اقدامات خرابکارانه در این بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا متهم کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو تصمیم خود در مورد "توافق غلات" را در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما هنوز به طور رسمی تصمیم خود را درباره تمدید یا عدم تمدید قرارداد غلات اعلام نکرده‌ایم.

وی افزود: در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد، هنوز زمان برای اجرای بخشی از توافقنامه که مربوط به کشورمان است، باقی است.

وی تصریح کرد: تاکنون این بخش اجرایی نشده است و بنابراین در حال حاضر متاسفانه دلایل خاصی برای تمدید قرارداد وجود ندارد.

همچنین دیمیتری پسکوف گفت: این ادعا که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین شخصا به ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین هشدار داده است، دروغ است.

پیش از این فایننشال تایمز چنین اطلاعاتی را منتشر کرده و مدعی شده بود که این اطلاعات بر اساس منابعی در کرملین، چین و کشورهای غربی است.

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه در این روزنامه آمده را تایید می‌کند یا خیر، افزود: نه، نمی‌توانم آن را تایید کنم، فقط می‌توانم به شما بگویم که در نتیجه سفر مهم شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به مسکو، اطلاعات زیادی در رسانه‌ها وجود دارد.

نماینده کرملین ادامه داد: ماهیت مذاکرات به وضوح در اسناد تصویب شده نهایی و بیانیه مشترک آمده و بقیه اخبار منتشر شده اکثرا ساختگی هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041409037
  • خبرنگار : 71661