اعلام شرایط ویژه مدیریت مصرف انرژی در یزد

دبیر کارگروه گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۲ شرکت برق منطقه‌ای یزد از ایجاد اعلام شرایط ویژه مدیریت مصرف انرژی در استان با توجه به افزایش دما نسبت به سال گذشته و تداوم روند گرمایی خبر داد.

«سیدعباس حسینی» در هشتمین نشست این کارگروه بابیان اینکه از ۱۵ خرداد تاکنون یک‌سوم بازه زمانی پیک‌بار تابستان ۱۴۰۲ پشت سر گذاشته‌ شده و خوشبختانه با همکاری تمامی مشترکین در بخش‌های مختلف، هیچ‌گونه خاموشی برای بخش خانگی اعمال نشده است، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به گرمای هوا، افزایش دما نسبت به سال گذشته و تداوم روند گرمایی، شرایط ویژه‌ای نسبت به سال گذشته برای مدیریت مصرف پیش روی صنعت برق استان و کشور وجود دارد.

وی ثبت رکورد جدید مصرف برق در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به افزایش تدریجی دمای هوا در سراسر کشور، نیاز مصرف برق کشور در روز دوشنبه ۱۲ تیرماه به ۶۸ هزار و ۳۰۵ مگاوات رسید که این عدد حدود ۵۷۰۰ مگاوات رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

حسینی هم چنین با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه، یادآور شد: کنکور امسال در روزهای کاری هفته قرار گرفته که نیاز به همکاری بیشتر ادارات و مدیریت مصرف آن‌ها برای برگزاری هرچه بهتر آزمون آینده‌سازان کشور وجود دارد؛ اما با این‌ وجود صنعت برق استان یزد برای تأمین برق مراکز برگزاری کنکور سراسری در آمادگی کامل قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد، در این نشست با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات، پایش مداوم میزان مصرف ادارات و همچنین ضرورت کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، در خصوص میزان کاهش مصرف برق ادارات استان و راهکارهای جلب بیشتر همکاری این دستگاه‌ها در ایام پیش رو نیز گفت‌وگو شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402041408947
  • خبرنگار : 50214