سیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نیاز این استان برای ساخت جاده های بین مزارع ۵ هزار کیلومتر است که تاکنون فقط ۱۰ درصد از این نیاز در استان ساخته شده است.
به گفته وی، طول جاده بین مزارع ساخته شده در این استان تاکنون حدود ۳۵ کیلومتر بوده است.
سیدی با اشاره به اینکه ساخت یا مرمت جاده های بین مزارع با اعتبارات استانی انجام می شود، افزود: اما این اعتبارات به هیچ عنوان کفاف ساخت و مرمت اجرای این پروژه ها را نمی دهد.
وی ادامه داد: برای ساخت هر کیلومتر راه بین مزارع اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان و برای مرمت آن به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، بیان کرد: اعتبار سال جاری هنوز ابلاغ نشده است.
وی گفت: بدترین وضعیت جاده های بین مزارع در استان های کوهستانی همچون راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: وضعیت جاده های بین مزارع در استان های دشتی همچون شیروان، اسفراین و فاروج نسبت به استان های کوهستانی بهتر است.
انتهای پیام