مدیرکل کمیته امداد استان:

آماده همکاری مشترک با جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد هستیم

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده همکاری مشترک با جهاددانشگاهی استان هستیم.

«قباد مبشری» روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال تعهد استان اجرای ۶۵۰۰ طرح با پیش بینی بیش از ۸۸۰۰ نفر فرصت شغلی  اجرا خواهد شد. البته موانعی نیز در این رابطه وجود دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۵۵۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی با میانگین ۸۰ میلیون تومان بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع کاریابی و کارآفرینی خاطرنشان کرد: این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است در این طرح به ازای بکارگیری هر فرزند مددجوی کمیته امداد ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار رصد پرداخت خواهیم کرد که هر کارآفرین می تواند تا ۴۰ نفر بکار گیرد و البته در مناطق محروم استان بیمه این افراد را نیز پرداخت خواهیم کرد.

مبشری با بیان اینکه در خصوص اشتغالزایی در کمیته امداد آموزش و مهارت آموزی مورد توجه است، تصریح کرد: آموزشهای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: کمیته امداد بیشترین اشتغالزایی واقعی و بدون انحراف را در سطح استان انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی عنوان کرد: در این طرح به ازای هر نفر اشتغالزایی از سوی راهبران تسهیلات چهاردرصد پرداخت خواهد شد و هزینه آموزش نیز داده می شود.

مبشری پایین بودن فرهنگ کار و پراکندگی مددجویان را از مهمترین مشکلات اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در زمینه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغالزایی آماده همکاری بیش از پیش با جهاد دانشگاهی استان هستیم.

همچنین سید داود موسویان، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: این نهاد انقلابی در زمینه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغالزایی آماده همکاری و تعامل با کمیته امداد استان است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است که سالانه ۲۰ درصد بودجه این نهاد توسط دولت پرداخت می شود و مابقی باید درآمدزایی داشته باشد.

موسویان با بیان اینکه نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ درصد است، اظهار کرد: درحالی که میانگین نرخ معلولیت کشور ۱.۴ درصد است بنابراین نرخ معلولین این استان نسبت به میانگین کشور بالاتر است، معلولان، خانواده های نابارور و زوج های جوان استان برای انجام آزمایش ژنتیک به استانهای دیگر مراجعه می کنند در حالی که چند سالی است که مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی استان با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی معطل اعتبار مانده است و برای تکمیل و راه اندازی این مرکز نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در رابطه با اشتغال مددجویان کمیته امداد پای کار هستیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402041408783
  • خبرنگار :