افزایش بیمه شدگان بیمه سلامت در خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با تصویب قانون بیمه رایگان، جمعیت بیمه شدگان رایگان بیمه سلامت استان برای دهک‌های چهار و پنج، به ۴۰۲ هزار و ۵۰ نفر افزایش یافت.

علی اربابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمه سلامت، برای دهک‌های پایین که رایگان بیمه شده‌اند، در زمان بستری در مراکز دولتی دانشگاهی ۹۵ درصد و در موارد سرپایی ۸۵ درصد هزینه‌های خدمات درمانی را پرداخت می‌کند.

وی افزود: حدود ۵۷ درصد بیمه شدگان رایگان بیمه سلامت خراسان جنوبی، جزء دهک‌های ۱، ۲ و ۳ هستند و حدود ۲۸ درصد نیز جزء دهک‌های 4 و 5 که به تازگی رایگان شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از کاهش حق سرانه بیمه برای دهک‌های ۶ تا ۹ نیز خبر داد و بیان کرد: بر اساس این کاهش، هم اکنون حق سرانه بیمه برای دهک شش ۲۰ درصد، دهک هفت ۳۰ درصد، دهک هشت ۴۰ درصد و دهک نه ۵۰ درصد است.

اربابی یادآور شد: در حال حاضر ۴۷۳ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی، عضو بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد این بیمه شدگان معادل ۴۰۲ هزار و ۵۰ نفر، رایگان بیمه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد و ادامه داد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402041408542
  • خبرنگار :