راهیابی ۱۲ نفر از کودکان ملایری به مسابقات جهانی چرتکه

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین با بیان اینکه این مؤسسه ویژه گروه سنی ۴ تا ۶۰ سال است، گفت: سالانه حدود ۴۰۰ نفر در این مؤسسه و در زمینه‌های قرآنی پذیرش می شوند و بخشی از کلاس‌ها نیز رایگان است.

زهره ترکاشوند دوشنبه ۱۲ تیرماه در مراسم جشن دهه ولایت و امامت و تجلیل از برگزیدگان حفظ سوره یاسین در سالن آموزش هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، اظهار کرد: مسابقه حفظ سوره یاسین به صورت یک فراخون عمومی همراه با حفظ و مفاهیم و ترجمه از طریق فضای مجازی و در سطح شهر اطلاع رسانی شد.

ترکاشوند با اشاره به شرکت ۶۰ نفر در این مسابقه، مطرح کرد: سعی کردیم مسابقه در نهایت عدالت باشد و از چهار داور متخصص از جمله محمود بابایی حافظ کل قرآن، مسعود کریمی از قاریان برجسته شهرستان و خانم ها کولیوند و عارفی از مربیان برتر قرآن شهرستان استفاده شد.

وی ادامه داد: پس از داوری بر حسب امتیازات کسب شده سه نفر در رده بزرگسالان، یک نفر در رده نوجوانان و یک نفر نیز در رده سنی خردسالان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

ترکاشوند به سابقه ۲۰ ساله این مؤسسه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و جهادی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این فعالیت ها در حوزه شهرستانی، استانی و کشوری به صورت گسترده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عشق به یاسین و محوریت سوره یاسین همواره محور کار ما در این مؤسسه بوده است، افزود: در این مؤسسه سعی شده همه رشته‌ها برای قرآن آموزان در نظر گرفته شود و صرفا به روخوانی قرآن بسنده نشده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین تأکید کرد: خوشبختانه این مؤسسه به عنوان یکی از فعال‌ترین مؤسسات در حوزه قرآنی عمل کرده است و از بین این قرآن آموزان حافظ کل نیز داشتیم.

ترکاشوند با بیان اینکه مؤسسه در همه فعالیت‌های قرآنی فعالیت مفید دارد، گفت: بیش از یک دهه است که این مؤسسه در حیطه یک مدرسه قرآنی فرهنگی از پایه پیش دبستانی تا ششم ابتدایی دخترانه و پسرانه زیر نظر اداره آموزش و پرورش فعالیت و ویژه خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی برگزاری سالانه دوره تربیت معلم و تربیت مربی قرآن زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه گواهی پایان دوره به قبول شدگان را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه برشمرد و افزود: هدف ما گسترش فرهنگ اصیل قرآنی است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه برخی از کلاس‌ها با مجوز و مصوبه نهادهای اداری هزینه دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: والدین شهریه این مدرسه قرآنی را به صورت اقساطی پرداخت می کنند.

راهیابی ۱۲ نفر از کودکان ملایری به مسابقات جهانی چرتکه

وی به رشته محاسبات ذهنی با چرتکه به عنوان یکی از مطرح ترین رشته‌ها در دنیا اشاره و مطرح کرد: این رشته در مؤسسه آموزش داده می شود و امسال خوشبختانه با یک تیم ۲۰ نفره راهی مسابقات کشوری شدیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر از شهرستان ملایر در این رشته در سطح استان حائز رتبه شده و به مرحله کشوری راه یافتند، گفت: مسابقات کشوری دوم تیر ماه برگزار شد که خوشبختانه ۱۲ نفر از شرکت کنندگان ملایری در رده سنی ۶ تا ۱۳ سال موفق به کسب مدال و راهیابی به مسابقات جهانی شدند که شهریورماه درکشور هندوستان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین ابراز امیدواری کرد که هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان به واسطه حمایت مسئولان تأمین شود و پرچم کشور با نام ملایر در دنیا به اهتزار درآید.

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با تأکید بر اینکه باید فکرمان در چهارچوب قرآن باشد و قرآنی فکر کنیم، مطرح کرد: تنها حفظ قرآن ملاک نیست بلکه مهم عمل به قرآن است بنابراین مبنای زندگی ما باید براساس قرآن باشد و سبک زندگی قرآنی داشته باشیم.

هادی بیگی‌نژاد برگزاری حفظ سوره یاسین را گام مثبتی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ سوره های قرآن برشمرد و افزود: امروز برای ما مسرت بخش است که برای تجلیل از برگزیدگان این مسابقه دور هم جمع شده ایم و امیدواریم روزی برسد که برنامه های قرآن به حدی گسترش پیدا کند که برای تجلیل از هزاران حافظ کل قرآن دور هم جمع شویم.

بیگی نژاد با تأکید بر اینکه حفظ قرآن آثار ارزشمند و برکات بزرگی را به همراه دارد، بیان کرد: تدبیر و اندیشه در مفاهیم قرآن و عمل به آن مهم است و باید علاوه بر اینکه آرزو می‌کنیم حافظ قرآن باشیم در عمل کردن به قرآن نیز پایبند بوده و در این راه از خدا بخواهیم کمک و یاری مان کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به اینکه مسابقه حفظ سوره یاسین در خردادماه با حضور بیش از ۶۰ نفر برگزار شد، گفت: پس از داوری رتبه های برتر این مسابقه مشخص و امروز تجلیل شدند.

فرشاد کشاورزیان، قرآن را کتاب هدایت و راهنمای بشر خواند و افزود: متأسفانه بارها شاهد جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی افرادی درنقاط مختلف دنیا و کشور سوئد بوده ایم.

وی هتک حرمت و به آتش کشیدن کتاب مقدس قرآن از سوی فردی سوئدی را عملی قبیحانه دانست که سبب جریحه دار شدن قلب مسلمانان شده و آن را محکوم کرد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های قرآنی و فرهنگی مؤسسه ستاره های یاسین در ملایر، تصریح کرد: تربیت دانش آموزان نخبه و قرآنی و همچنین موفق در حوزه های علمی حاصل تلاش و کوشش مسئول و مربیان پر تلاش این مؤسسه است.

کشاورزیان با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالیت های قرآنی خاطرنشان کرد: ما نیز در این زمینه تا حد توان از فعالیت های قرآنی و فعالان در این عرصه  حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم نیز با اجرای برنامه‌های متنوع از نخبگان علمی راه یافته به مسابقات چرتکه مؤسسه ذهن نو، داوران و برگزیدگان مسابقه حفظ سوره یاسین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402041207607
  • خبرنگار : 50416