۱۴ تا ۱۶ تیرماه انجام می‌شود؛

کرمان غرق در جشن‌های غدیر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تشریح جشن‌هایی که در نقاط مختلف شهر کرمان از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: جشن بزرگ غدیر خم در شامگاه ۱۵ تیرماه در مهدیه صاحب‌الزمان و ۱۶ تیرماه جشن‌ همراه بیمار در بیمارستان افضلی‌پور و ... از جمله جشن‌های این ایام هستند.

حسین انجم‌شعاع پیش از ظهر امروز ۱۲ تیرماه در نشست خبری با محوریت اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان کرمان اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد برنامه‌های دهه امامت و ولایت توسط کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی انجام می‌شود.

او ادامه داد: به دنبال جهت‌دهی به جشن‌های مردمی هستیم و قصد ممانعت نداریم، بلکه هدفمان کمک به بهتر اجرا شدن و کنار هم آوردن ظرفیت‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در ۳۰ محله جشن‌های دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود و کمک کردیم که برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در کنار جشن‌هایشان داشته باشند.

او ادامه داد: ۸۷ موکب برای پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین ۱۵ تیرماه جشن‌ ویژه غدیر در میدان شورا برگزار خواهد شد و در پارک شورا به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه جشن و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

انجم‌شعاع با تشریح جشن‌هایی که در نقاط مختلف شهر کرمان از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشن بزرگ غدیر خم در شامگاه ۱۵ تیرماه در مهدیه صاحب‌الزمان و ۱۶ تیرماه جشن‌ همراه بیمار در بیمارستان افضلی‌پور و ... از جمله جشن‌های این ایام هستند.

او از اطعام غدیر که یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است، سخن به میان آورد و تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در شب و روز غدیر توزیع خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان نیز در این نشست با تبیین اهمیت غدیر گفت: غدیر یکی از سندهای مهم و پرافتخار اسلامی است که براساس آن مشخص می‌شود پیامبر اسلام در حجةالوداع جانشین خود را مشخص کرده‌اند.

او ادامه داد: باید همه شیعیان و ارادتمندان برای تبیین شخصیت امام علی علیه‌السلام اقداماتی انجام دهند.

دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان با اشاره به ارکان بنیاد غدیر استان اظهار کرد: برای تقسیم کار برنامه‌های دهه امامت و ولایت شش کمیته تشکیل شده که شامل؛ کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی، کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته تبلیغات شهری و فضاسازی، کمیته آموزش‌ها و تولید محتوا و کمیته نظارت و ارزیابی است.

او با بیان این مطلب که از شش کمیته، چهار کمیته بیشترین فعالیت را دارند، تصریح کرد: کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی بیشترین فعالیت را دارد.

عرب‌پور بیان کرد: ماموریت اصلی مسئله امامت است که باید تشریح و تبیین شود و در امتداد آن ولایت فقیه است. همچنین با توجه به اینکه شناخت کافی از امام علی علیه‌السلام در بین برخی وجود ندارد، لذا باید به تبیین و معرفی امام علی علیه‌السلام پرداخته شود.

او بیان کرد: برنامه‌های دهه امامت و ولایت باید مردم محور باشند.

دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان بیان کرد: در کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی حدود ۵۱ برنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402041207271
  • خبرنگار : 50189