اجرای طرح اندازه‌گیری نرخ کیفیت ۵۶ قلم کالا در یزد

مدیر کل استاندارد استان یزد اعلام کرد: با حضور کارشناسان آموزش دیده استاندارد یزد، طرح اندازه‌گیری نرخ کیفیت ۵۶ قلم کالا در استان با مراجعه کارشناسان به در منازل و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به سرعت در حال انجام است.

«حمید مطهری» در نشست ارزیابی عملکرد هفتگی این طرح، افزود: در راستای شعار سال و طرح‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، اجرای طرح اندازه گیری نرخ کیفیت برخی محصولات و گروه‌های کالایی و تولیدات داخل مشمول استانداردهای اجباری و برخی دیگر از محصولات در استان یزد، از نخستین روزهای تیرماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: مطابق وظایف و ماموریت‌ها و براساس بند ۱۸ ماده هفت قانون، تقویت و توسعه نظام استاندارد، مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت مطابق با استانداردها و با بهره گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها به مراجع ذیربط و جامعه  می‌بایست انجام شود.

مدیر کل استاندارد استان در ادامه یادآور شد: طرح اندازه‌گیری نرخ کیفیت خدمات و تولیدات داخلی مشمول مقررات استاندارد، از پنجم تیرماه آغاز و تا ۲۰ روز کاری ادامه دارد که این طرح با هدف سنجش سالیانه شاخص کیفیت و رضایت مصرف کنندگان در سراسر کشور و در مراکز استانها اجرا می‌شود.

مطهری افزود: در حین اجرای این طرح، کارشناسان اداره کل استاندارد استان با مراجعه به در منازل همشهریان دارالعباده یزد و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در خصوص ۵۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و شش قلم کالای تحت رصد سازمان ملی استاندارد ایران، سئوالاتی را به صورت مصاحبه حضوری پرسیده و اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط برای سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، وی با بیان این که کارشناسان استاندارد یزد با معرفی نامه و کارت شناسایی و جلیقه مخصوص به در منزل همشهریان مراجعه می‌کنند و در انتهای مصاحبه نیز یک بسته هدیه ترویجی استاندارد تقدیم پرسش شوندگان خواهند کرد، گفت: تمام کارشناسان ذیربط در این اداره کل، از طریق تلفن گویا و چهار شماره‌ایی ۱۵۱۷ و همچنین فضای مجازی در کانال ایتا به آدرس @yazdstandard آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم عزیز هستند.

مدیر کل استاندارد استان در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب مردمان دارالعباده در پیشبرد برنامه های استاندارد، از همشهریان خواست در راستای اجرای این طرح، با کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402041206937
  • خبرنگار : 50214