به گزارش ایسنا به نقل از تشک آنلاین، در کشور ما گارانتی جزو پاشنه آشیل محصولات داخلی به حساب میآید، پس بهتر هست که قبل از خرید هر کالایی مخصوصاً تشک رویال شرایط گارانتی و موارد مورد قبول یا موارد خارج از آن را بدانید.
گارانتی تشک رویال و مواردی که آن را باطل میکند
برای شروع بهتر است سخن را کوتاه کنیم و اول سراغ مواردی برویم که گارانتی تشک رویال اصل شما را کلاً باطل میکند!
یکی از مواردی که همه شرکتها از جمله شرکت رویا، خوشخواب و سایر تولیدکنندههای قدیمی دیگر به غیر از رویال روی آن تاکید بسیاری دارند این بند در برگه گارانتی است : «استفاده غیر اصولی از تشک گارانتی را باطل میکند»، این مورد باعث سردرگمی مشتری شده و به گونهای بیان شده که تقریباً هر مشکلی که شما خواهید داشت را شامل میشود و نگرانی مشتری از این بایت کاملا قابل درک است، ما این موارد را بسیار شفاف برای شما توضیح خواهیم داد که از حقوق خود مطلع باشید.
استفاده غیراصولی از انواع تشک تخت شامل موارد زیر است:
۱. استفاده از تشک با سایز بزرگتر از فریم تخت خواب
تشکها چه طبی، چه فنری دارای فریم نگهدارنده هستند. این فریم در زمان ساخت تشک دقیقاً با استاندارد و سایزی که برای هر مدل طراحی شده تولید میشوند، پس فشرده شدن کنارههای تشک و یا قوس افتادن به خاطر کوچک بودن فریم تخت میتواند صدمهای فراتر از آنچه فکر میکنید به فریم تشک وارد کند که قطعا به این مورد استفاده غیراصولی از تشک میچسبد و تشک شما را از گارانتی خارج میکند!
۲. قرار دادن تشک روی تشک قبلی یا جایی نرم
برای اینکه فریم و ساختار تشک دارای قوس نشود، باید تشک را روی زمین سفت یا پایه یکدست نئوپان یا امدیاف که اصولاً تختهای امروزی آن را دارند قرار داد.
تشک را روی تشک انداختن باعث میشود تشک نوی شما دچار فرورفتگی در کنارهها یا بدتر از آن، گودرفتگی در وسط تشک شود که قطعاً شرایط گارانتی شما را از بین میبرد و در دراز مدت باعث کمردرد های بدی میشود.
مورد دیگر زیر تشکیهای قدیمی مشبک است که میتواند اسفنج نو تشک را مستهلک و از بین ببرد، پس لطفاً اول از شر تخت یا تشک قدیمی خلاص شوید.
خاطرتان باشد، هیچ تولیدکننده رسمی در کشور نیاز به تشک قدیمی شما ندارد و گرفتن تشک قدیمی دادن تخفیف خرید تشک نو کاری غیراخلاقی و غیرحرفهایست.
۳. خیس شدن تشک شرایط گارانتی را کلا لغو میکند!
تشکها به هیچ عنوان قابل شستوشو نیستند؛ این مورد را خیلی از فروشندهها به شما نمیگویند!
ریختن آب روی تشک علاوه بر زرد کردن رویه پارچه مخصوصاً پارچههای گردباف میتواند موجب پوک شدن اسفنج در تشک شود، در نهایت مامور گارانتی به محض رویت لکه آب از قبول هر مورد دیگری سرباز خواهد زد، بهترین کار برای جلوگیری از این اتفاقات استفاده از محافظ تشک ضد آب است.
۴. تشک را به جای مبل استفاده نکنید!
تشک رویال و یا هر تشک تخت دیگری از لایههای متعدد اسفنج با تراکمها یا اصطلاحاً دانستههای مختلف ساخته شده، این لایهها توان وزنی متفاوتی دارند، برخی بیشتر و برخی کمتر، اما یک چیز برای همه صادق است، اسفنجها بعد از استفاده طولانی مدت نیاز به استراحت دارند، پس برای داشتن تشک سالم باید تشک را هر ۳ یا ۶ ماه یکبار پشت و رو کرده و جای سر و پا را نیز جابهجا کنید که اسفنجهای زیر مناطق سنگینتر بدن مخصوصاً نواحی لگن و باسن دچار گودرفتگی نشود.
در ضمن بیش از حد نباید روی لبههای تشک نشست، تشک را به عنوان مبل راحتی استفاده نکنید!
۵: تشک پاره شده است!
در زمان جابهجایی یا حمل تشک، مخصوصاً در اسبابکشی بسیار مورد پارگی پارچه اتفاق میافتد، توجه داشته باشید طبق قانون نظام صنفی تشک و ملزومات خواب، پارچه تشک جزو موارد گارانتی به حساب نمیآید در نتیجه پارچه آسیبدیده یا لکشده متعلق به شماست در این صورت حتی اگر تشک شما شامل موارد گارانتی هم شود شرکت محتویات تشک را برای شما تعویض خواهد کرد و موظف به تعویض پارچه نیست، برای تعویض پارچه آسیبدیده شما باید حدود ۲۵٪ هزینه کل تشک را به قیمت روز بپردازد.
تشک رویال با گارنتی تعویض به فروش میرسد، این یعنی چی؟
همانطور که در مورد پنجم بالا گفته شد، بدون درنظر گرفتن پارچه تشک، متریال تشکی که شامل شرایط گارانتی میشود تعویض میگردد و فقط زمانی که ۲۵٪ مبلغ قیمت روز تشک نیز پرداخت شود شرکت رویال موظف به تعویض کامل تشک با نمونه نو همان مدل میباشد.
گارانتی تشک رویال و موارد مورد قبول شرکت
مواردی که تشک را شامل گارانتی میکند عبارت اند از:
۱. گودی تشک به اندازه بیش از ۱,۵ اینچ که با چشم قابل رویت باشد.
۲. فنر دررفتگی تشک که بعضا و در موارد تقریبا نادر در تشک های فنر متصل به وجود میآیند:
در این شرایط کل ساختار و فنرهای تشک باید تعویض شود.
۳. جیر جیر کردن مدام و آزاردهنده ساختار فنری تشک: این مورد را باید مورد آزمایش قرار دهید و تشک را از تخت جدا کنید و روی آن دراز بکشید و تشک را تست کنید که همچنان جیر جیر دارد یا خیر چون طبق تجربه چندین ساله تشک آنلاین این صداها از ساختار تخت میباشد.
وظیفه تشک آنلاین نماینده رسمی شرکت رویال در قبال گارانتی و مشتری
فروشگاه اینترنتی تشک آنلاین همچون دیگر فروشگاههای نماینده رویال موظف است فقط مشتریان خود را که شماره فاکتور معتبر و ثبتشده در سیستم خرید دارند را به شرکت رویال معرفی کنند تا خود کارخانه تولید کننده تشک کارشناس گارانتی را با مشتری آشنا کند و موارد را بررسی و برطرف کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی