رحمتی در گفت وگو با ایسنا افزود: کارتهای ملی هوشمند که تاریخ اعتبار آنها تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن بوده است و تمام مردم استان میتوانند تا سال ۱۴۰۵ از این کارتها استفاده نمایند .
رحمتی افزود: پروژه کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار کارتها هفت سال در نظر گرفته شده بود که هم اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها فرا رسیده است ، لذا کارتهای ملی هوشمندی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد.
سرپرست ثبت احوال استان در ادامه از واگذاری خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: واگذاری خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی، گامی در جهت کاهش فاصله مراکز خدمت به مراجعین است.
وی بیان کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و کاهش فاصله مراکز خدمت به مراجعین و تسریع امور ، واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد .
رحمتی افزود: متقاضیان دفاتر پیشخوانی که امکانات مورد نیاز ثبت احوال را دارا باشند می توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
انتهای پیام