/روایت روز/

حاشیه ۲۰ میلیونی نیکبخت، ۲ شکار سپاهان و سلام آقاسی به استقلال!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  جلال‌الدین علی محمدی پس از توافق نکردن با مدیران باشگاه سپاهان از جمع طلایی‌پوشان جدا شد. جلال‌الدین علی محمدی، کاپیتان تیم سپاهان پس از مذاکره با مدیران این باشگاه، با طلایی‌پوشان توافق نکرد و از این تیم جدا شد.

آقاسی با استقلال توافق کرد

مدافع پیشین استقلال بار دیگر در آستانه حضور در این تیم است. عارف آقاسی، مدافع پیشین استقلال بار دیگر در آستانه حضور در این تیم است. با بازگشت نکونام به استقلال، آقاسی به استقلال باز خواهد گشت و گفته می‌شود توافقات با این بازیکن هم انجام شده است.

رضا شکاری دومین خرید سپاهانی‌ها 

هافبک گل گهر به جمع شاگردان مورایس اضافه شد.  هافبک فصل گذشته تیم فوتبال گلگهر سیرجان پس از توافق با تیم فوتبال سپاهان به این تیم پیوست.  قرارداد او با سپاهانی‌ها دو ساله است.  شکاری مورد توجه پرسپولیس نیز قرار داشت اما پس از توافق با سپاهانی‌ها شاگرد مورایس شد.

کاوه رضایی شاگرد مورایس شد

مهاجم فصل گذشته تراکتور با عقد قراردادی به سپاهان پیوست. کاوه رضایی پس از مذاکره و توافق با مدیران سپاهان با عقد قراردادی ژوزه مورایس شد. او پس از بازگشت به ایران، فصل گذشته در تراکتور حضور داشت اما نتوانست فصل موفقی در این تیم داشته باشد.

انتظار ۳۰ ساله پهلوان ایران برای بازوبند و حق سفره!

دارنده ۴ عنوان پهلوانی ایران در سال‌های ۷۳ تا ۷۶ از اینکه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای حق سفره سه و نیم میلیونی او را پرداخت نمی‌کند، انتقاد کرد و گفت: من نیازی به این مبلغ ناچیز ندارم اما این رفتارها با پهلوانان کشور درست نیست. سید محمود میران در گفتگو با ایسنا، با انتقاد از اینکه بعد از ۳۰ سال هنوز موفق به دریافت حق و حقوق کسب بازوبند پهلوانی در ایران نشده است، اظهار کرد: از سال ۷۲ و به دلیل علاقه بسیار زیاد پدرم به کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه ای وارد این رشته شدم. در اولین سال حضورم در حالیکه ۱۹ ساله بودم در رقابت‌های قهرمانی کشور در تبریز به عنوان سومی رسیدم اما پس از آن در ۴ سال متوالی موفق به کسب عنوان پهلوانی ایران شدم. برنامه من برای پهلوانی در کشور ۱۰ ساله بود اما در سال پنجم نیز به این دلیل که لژیونر رشته جودو در کشور هلند بودم نتوانستم خوب تمرین کنم و به دلیل آماده نبودن و همچنین ناداوری نتوانستم به این عنوان برای پنجمین مرتبه برسم.

تکلیف ویزای آمریکای والیبالیست‌ها ۹ تیر مشخص می‌شود

سفارت آمریکا در شهر آنکارا پس از گذشت ۸۵ روز از انجام امور اداری ویزا، سرانجام برای روز جمعه نهم تیرماه وقت صدور ویزای تیم ملی والیبال ایران را داد.  پروسه دریافت ویزای آمریکا برای تیم ملی والیبال ایران که از ۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ و همزمان با اعلام برنامه مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ ازسوی فدراسیون جهانی والیبال آغاز شد، روز جمعه نهم تیرماه به پایان می‌رسد. ۲۰ آبان سال گذشته فدراسیون جهانی والیبال برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان را اعلام کرد که مشخص شد تیم ملی ایران در هفته‌های اول تا سوم به ترتیب در کشورهای ژاپن، هلند و آمریکا به میدان می‌رود.

جریمه ۲۰ میلیونی نیکبخت واحدی به خاطر درگیری با یک عکاس

کمیته انضباطی رای خود را درباره تخلفات رخ داده در دیدار دو تیم شادکام مشهد و ستارگان مردان پاشا البرز صادر کرد. مسابقه تیم‌های شادکام مشهد و ستارگان مردان پاشا البرز از سری رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال برگزار و از سوی پاشا شجاع‌زاده، سرمربی تیم ستارگان مردان پاشا البرز تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه (داور) و تحریک به خشونت رخ داد. او دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد که با احتساب محرومیت متحمل‌شده ناشی از دستور موقت که یک جلسه آن به مدت یک سال تعلیق می‌شود، محکوم شد. او باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

ایران در ۲۷ رشته به بازیهای پاراآسیایی هانگژو می‌رود

کاروان ورزشی ایران در ۲۷ رشته ورزشی زنان و مردان در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت خواهد کرد. دوازدهمین نشست ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، به ریاست غفور کارگری، رییس کمیته ملی پارالمپیک و با حضور کمال جوانمرد، دبیر اجرایی کمیته و سرپرست کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو، کاظمی پور، نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، اسبقیان، رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مظلومی، رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، قارداشی، رییس فدراسیون تنیس روی میز، شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیرندازی با کمان و نمایندگان فدراسیون های تکواندو، قایقرانی و سایر اعضای ستاد بازی ها در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

پول خودروی وارداتی یک فوتبالیست ۲ برابر بودجه فدراسیون شمشیربازی!

ملی‌پوش شمشیربازی ایران گفت: مسئولان در فوتبال هزینه می‌کنند اما انتظار مدال‌آوری از رشته‌های دیگر دارند.  محمد فتوحی در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه به تیم ملی فوتبال مجوز واردات خودروهای خارجی داده شده است و بین فوتبالیست‌ها با ورزشکاران دیگر تبعیض قائل شده‌اند، بیان کرد: صحبت کردن راجع به این موضوع خنده‌دار است. چه زمانی عدالت بین فوتبال و بقیه رشته‌ها برقرار بوده است که این دفعه این اتفاق بیفتد. همه می‌دانیم شرایط فوتبال فرق می‌کند و مخاطبش زیاد است اما اگر بخش خصوصی جایزه بدهد هیچ کسی اعتراض ندارد چون به هر حال بخش خصوصی دوست دارد در جایی که خودش می‌داند، هزینه کند. اما وقتی بخش دولتی این کار را می‌کند و بین رشته‌ها فرق می‌گذارد، دیگر جای هیچ صحبتی وجود ندارد. مسئولان هزینه را در فوتبال می‌کنند اما انتظار مدال آوری در رشته‌های دیگر دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402040704734
  • خبرنگار : 71469