به گزارش ایسنا، گوگل که اپلیکیشن ویز را در سال ۲۰۱۳ به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار خریداری کرده بود، اعلام کرد به منظور ایجاد یک تجربه بیعیب و نقص بلندمدت بهتر برای تبلیغات کنندگان ویز، این شرکت انتقال سیستم تبلیغات فعلی ویز به فناوری گوگل اَدز را آغاز کرده است. در راستای این بهروزرسانی، گوگل مشاغل متمرکز به درآمدزایی تبلیغات ویز را کاهش داده است.
گوگل در دسامبر اعلام کرده بود که تیمهای نقشه ویز و نقشه گوگل را برای یکپارچه کردن فرآیندها، ادغام خواهد کرد و آن را بخشی از واحد Google Geo میکند که مجموعه محصولات نقشه شامل Google Maps، Google Earth و Street View است.
بر اساس گزارش رویترز، این خبر نخستین بار توسط شبکه سیانبیسی گزارش شد که به ایمیل کریس فیلیپس، مسئول واحد Google Geo اشاره کرده بود. وی گفته بود که گوگل، تبلیغات کنندگان و شرکایش را روز چهارشنبه از این اقدام مطلع خواهد کرد.
گوگل در بحبوحه کندی تقاضا برای تبلیغات دیجیتالی که به کاهش درآمد این شرکت منتهی شده، در تلاش برای کاهش هزینهها بوده است. آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در ژانویه، کاهش حدود ۱۲ هزار شغل را اعلام کرد که معادل بیش از شش درصد از کل کارکنانش بود.
انتهای پیام