معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد

نکات بهداشتی برای ذبح قربانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، نکاتی را در خصوص پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در هنگام ذبح قربانی تشریح کرد.

حسین حقایی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مردم عزیز باید از همان ابتدا آن را رعایت کنند، خودداری از خرید دام زنده و یا گوشتی است که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که باید دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کرد، افزود: مردم ذبح دام را صرفا در کشتارگاه‌های تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام دهند و به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.

وی ادامه داد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کرده و ابزار خود را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و هم‌چنین خونابه‌ها نیز باید به طریق بهداشتی دفع شود.

حقایی تاکید کرد: از مردم عزیز خواهشمند هستیم که به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند.

وی هم‌چنین با اشاره به موارد بهداشتی در زمان پس از ذبح دام نیز گفت: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ٢٤ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: جگر و سایر امعا و احشای دام را می‌توان پس از ٤٨ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد مصرف کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402040704122
  • خبرنگار : 50256