جشنواره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی «اکسیژن» در مرزن آباد برگزار می‌شود

شهردار مرزن آباد با اشاره به میزبانی این شهر برای دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی اجتماعی و علمی اکسیژن، گفت: این جشنواره از ۷ تا ۱۶ تیرماه در پارک سعدآباد برگزار می‌شود.

کیانوش ردایی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت در پیش بودن جشنواره اکسیژن در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی، اجتماعی، علمی و پژوهشی اکسیژن با هدف بالا بردن روحیه نشاط و شادابی در بین مردم درتیرماه امسال در پارک سعدآباد این شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرزن آباد پتانسیل‌های زیادی در حوزه های مختلف از جمله تولیدات خاص، فرهنگی و صنایع دستی دارد و تنها به اسم ترافیک شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه این شهر اولین میعادگاه علویان است، افزود: به همین دلیل در سال‌های قبل جشن غدیر بسیار باشکوه برگزار شد و امسال نیز با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره اکسیژن امسال علاوه بر بُعد فرهنگی و ورزشی دارای بخش علمی و پژوهشی هست، تصریح کرد: بعد از فراخوانی که برای جشنواره در بخش شعر و مقاله داده شد آثار زیادی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مورد داوری قرار گرفت.

شهردار مرزن آباد تعداد آثار رسیده را یک‌هزار اثر در بخش شعر و مباحث علمی عنوان کرد و گفت: در روز پایانی جشنواره از منتخبان هر بخش تجلیل خواهد شد.

ردایی با بیان اینکه در دو روز اول جشنواره کشتی محلی در سه وزن و از کل استان مازندران برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جوایز این مسابقه، گوسفند زنده است و در روز پایانی سر پهلوان این بخش مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول چند شب جشنواره، هنرمندان زیادی مهمان برنامه هستند، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی، طنز، برپایی ۱۰ غرفه صنایع دستی منطقه از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است.

وی به برگزاری پیاده روی خانوادگی در روز ۱۴ تیرماه خبر داد و گفت: در روز ۱۶ تیرماه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

در ادامه مقداد میردار موسی پور دبیر جشنواره نیز با بیان اینکه فرهنگ اصالت می‌خواهد و اصالت نیاز به مراقبت دارد، اظهار کرد: اگر قرار است منطقه ای توسعه یابد نیاز است کار فرهنگی صورت گیرد بنابراین باید برنامه ریزی کرد تا در منطقه تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه در اتوبان تقابل قرار داریم، در کنار توسعه باید ارزش ها حفظ شود و دراین خصوص نیاز است کار فرهنگی صورت گیرد، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که توسعه فرهنگی اقتصادی از اهداف جشنواره است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402040503133
  • خبرنگار : 50201